Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om LastTrade( , )

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga om LastTrade( , )

Hej!
    Hämtar funktionen LastTrade(,) informationen från Nordnet varje gång scriptet körs eller lagras det lokalt i NAT ? Om det lagras lokalt hämtas informationen varje gång ett avslut sker från Nordnet?

Orsaken till min fråga är att jag idag hade ett script som försökte blanka fast ett annat script redan hade blankat (klantig programmering av mig). Det verkar som om värdet av den misslyckade traden (kunde inte genomföras för det fanns inte tillräckligt med pengar på kontot) ändå lade sig i LastTrade(,) och påverkade andra script. Kan det gå till så?
    Kör den senaste indragna versionen 1.3.3.5
    mvh
    Bertil

Nja, LastTrade() hämtar sin info från Loggade lokala ordertransaktioner som lagras på disk. Info hämtas varje gång scriptet körs, dvs var 5:e sekund. Portfolio() hämtar däremot info från Nordnet löpande.

Comment

Följdfråga:
      Plockar "Loggade lokala ordertransaktioner" sina värden från larmfönstret eller från Nordnet ? Vid terminshandel så skiljer det ju ofta 0,25 punkter vad som står i larmfönstret och vad det riktiga avslutet blev.
      undrar
      Bertil

Comment

Det plockas dels från innehållet i den skickade ordern, och när ett skarpt avslut kommer tillbaka från Nordnet är det det skarpa värdet som returneras av LastTrade(). Larmfönstret har inget med lasttrade alls att göra, det är bara en indikation och visar senast betalt vid larm. Det kan ju vara avslut från igår eller förra veckan, så det kan man inte basera något på om det är ett instrument som handlas glest.

Comment

Working...
        X