Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låsa signal i 15 sekunder.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Låsa signal i 15 sekunder.

Hej!

Ibland uteblir signalen från triggerscriptet till orderscriptet trots att flagga syns i diagrammet.

Kör med globala variabler mellan scripten för signal.

Tänkte testa med att låsa signalen i 15 sekunder i triggerskriptet.

Hur scriptar man detta?

Det här med flaggor i diagrammet ska du nog inte ta på så stort allvar. Dättre då att titta i larmlistan om du har bockat "larmbevakat" för triggerscripten.

Comment

Har testat under dagen och ibland uteblir signalen till ordermodellen. Tror att när signalen kommer precis i slutet på en 5 min period hinner inte värdet i globala cellen sättas. Så jag behöver nog låsa signalen i mitt triggscript i typ 15 sek. Lösning på script någon?

Comment

Har jag fattat dig rätt här?

Du får en signal från triggerscriptet som du kan se i larmfönstret, men därefter går signalen inte vidare till att exekvera en order?

Comment

Nej, jag kör med ett stort script som sätter en etta i olika globala variabler när villkoren för köp, sälj mm blir uppfyllda. Triggerscriptet i sig blir aldrig sant. Har sedan olika ordermodeller/script som läser in ettan via variabler. Nästan alltid får jag signal till ordermodellerna när flaggan dyker upp i diagrammet.Men rätt som det är uteblir signalen till ordermodellerna när villkoren uppfylls.

Comment

Om ett script sätter en etta i en global variabel ligger den kvar där för tid och evigheter. Det ända sättet att ändra på ettan är att scriptet självt, eller ett annat script, lägger dit en nolla eller någon annan siffra.

Jag skulle gissa på att ett litet busigt troll har gömt sig någonstans bland dina script.

Comment

Ok, då får jag gå på trolljakt bland alla scripten.

Comment

Ursprungligen postat av Wheelie Visa inlägg
                Ok, då får jag gå på trolljakt bland alla scripten.
                Lycka till, trollen är väldigt rädda för solsken, så lys på scripen med en stark strålkastare.

Comment

Working...
                X