Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öka grafiskt visningsområde.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Öka grafiskt visningsområde.

    Hur gör jag för att öka det grafiska visningsområdet, så att jag kan zooma ut på tidsaxeln längre tillbaka än några dagar? Jag befinner mig i intradagsupplösning och det verkar som om NAT bara orkar läsa in en viss mängd data i minnet. (Insamlingen har skett flera månader så det är inte det som saknas.)

    Se bifogad bild.

    En annan sak som hänger samman med ritning i diagram är att om en signal är true i hela visningsområdet så försvinner den! Denna bugg tog mig lång tid att känna igen. Är buggen känd sedan tidigare?

    Bifogar även här en bild.
    Attached Files

  • #2
    Antal dagar som hanteras intraday kan ställas i Inställningar > Egenskaper för hela programmet > Spara dgr bakåt

    Det andra problemet med flaggor som är Sanna hela tiden får vi undersöka lite. Troligen har det med signalflanker att göra, det behövs troligen en flank inom det visade området för att flaggorna ska visas. Kanske löses det när du ökar på antal dagar som visas i diagrammet.

    Comment


    • #3
      Ahh, den inställningen hade jag missat. Tack

      En annan grafikbugg som händer ofta är att när man scrollar åt vänster i tid, så försvinner ritområdet och ser ut som bild1, dvs den plötsligt kapas av. Man får då forcera en omritning genom att tex klicka på någon annan upplösningsknapp, 15--->30--->15 för att den ska läsa in ny data.

      Comment

      Working...
      X