Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tidsfördröjningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tidsfördröjningar

Hej!
    Jag handlar ju oftast på snabba trender. Det är väldigt sällan (<50%) som jag får det avslut som står i meddelandefönstret. Jag vet ju att i nuvarande NAT så exekveras scripten var 5:e sekund. Vid handel så exekveras ju sl) scriptet först sedan va) scriptet och sist vl) scriptet. Nu till min fråga: är det 5 sekunders fördröjning från sl) till va) och ytterligare 5 sekunder tills vl) scriptet skickar ordern?
    Kommer det att gå snabbare i NAT PRO?
    mvh
    Bertil

Kursen i Meddelandefönstret är inget man ska gå på egentligen, den visar senaste betalt vid den tidpunkt triggerscriptet larmar. Ordern skickas ju på köp- och säljkurs. 5 sekunderscykeln exekverar alla script 1 gång per cykel, så när en order skickas pga triggerscriptet körs både xk)-script, antal- och prisscript inom ett par ms. Synkron scriptkörning (alltså per datatick) kommer i Pro, men inte i första beta-versionen.

Comment

Jaha är det senaste betalt som visas i meddelandefönstret, det visste jag inte. Det vore ju mycket bättre att visa aktuell köpkurs om det är ett säljscript resp aktuell säljkurs om det är ett köpscript som triggar. Men om det är sl)scriptet som genererar meddelandefönstret vet man kanske inte om det är köp eller sälj förrän ordermodellen exekverats.
      Om det skulle fungera att visa aktuell köp eller sälj i meddelandefönstret så skriv upp det på önskelistan till PRO.
      mvh
      Bertil
      Last edited by Bertil; 2012-12-01, 16:12.

Comment

Det är bättre att titta i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner och sortera på tid så man man både se vilket pris som fanns i ordern och därefter det verkliga avslutet.

Comment

Nja, det löser ju inte problemet för i lokala transaktioner står inte vilket script som triggade, dessutom blandas avsluten för alla nordnetkontona. Vid något tillfälle hade jag 28 olika triggerscript aktiva bara mot ett instrument med över 10 avslut per dag. Då jag går igenom dagens händelser är det ju intressant att det är korrekt avslut som visas.
          Nåja, bara Backtradingmodulen visar korrekt simulerat avslut kopplat till aktuellt script är vi ju nöjda, men så ser det ju inte ut i din bifogade miniatyr! Måste åtgärdas med en kolumn till i "Detaljerat resultat" som visar namnet på triggerscriptet, alternativt namnet på ordermodellen om det är enklare !!
          mvh
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2012-12-01, 18:00.

Comment

Innebär det att fördröjningen i snitt är 2,5 sekunder eller alltid 5.
            Ännu ett önskemål. Det vore bra om det gick att välja köp eller sälj för anslutna script och att larmet sedan visar s eller b.

Comment

Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              Nja, det löser ju inte problemet för i lokala transaktioner står inte vilket script som triggade, dessutom blandas avsluten för alla nordnetkontona. Vid något tillfälle hade jag 28 olika triggerscript aktiva bara mot ett instrument med över 10 avslut per dag. Då jag går igenom dagens händelser är det ju intressant att det är korrekt avslut som visas.
              Nåja, bara Backtradingmodulen visar korrekt simulerat avslut kopplat till aktuellt script är vi ju nöjda, men så ser det ju inte ut i din bifogade miniatyr! Måste åtgärdas med en kolumn till i "Detaljerat resultat" som visar namnet på triggerscriptet, alternativt namnet på ordermodellen om det är enklare !!
              mvh
              Bertil
              Det går att sätta värden i cell 1-5 som lagras med transaktionerna, så det går redan nu att "flagga" vilken ordermodell en transaktion kommer ifrån. Men en extra kolumn i simulatorn är redan påtänkt just för att enkelt kunna följa vad som händer.

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              Innebär det att fördröjningen i snitt är 2,5 sekunder eller alltid 5.
              Ännu ett önskemål. Det vore bra om det gick att välja köp eller sälj för anslutna script och att larmet sedan visar s eller b.
              I snitt blir det 2,5 sekunder. B eller S i larmet borde vi kunna fixa. Noterat.

Comment

Working...
              X