Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Korsande medelvärde.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Korsande medelvärde.

Helt ny på script och undrar om någon kan hjälpa med följande:
    Har ett script med 2 korsande medelvärde som ligger i kursstaplarna.
    Till medelvärden finns en flagga som jag har konstaterat går flytta ned till ex. analys 1.Kvar ligger då medelvärden i kursstaplarna vilka ej således flyttas med ned till Analys 1.
    Fråga:
    Hur gör jag för att flytta ned även medelvärdena till Analys 1 (om det går)samt (alternativ 2)
    hur gör jag för att ta bort medelvärdena från kursstaplarna, så att ej dessa syns och därmed enbart flaggan i Analys 1 är aktiv på köp/sälj.
    Finns det något tecken som kan ersätta färgerna i de båda medelvärdena så att dessa ej syns i kursstaplarna.
    Ovanstående frågor betingas av att det blir väldigt rörigt i kursstaplarna med alla medelvärde, enbart flagga för köp och sälj skulle ge en tydligare bild av grafen.

Hej Nils

Här är parametrarna man kan ange:
    draw(medelvärde1,1,färg skalning område linjetyp flagga)

Exempel:
    draw(medelvärde1,1,kaa2f) { svart färg, automatisk skalning, område analys1, streckad linje, visas som flagga }
    draw(medelvärde1,1,kaa) { som ovan men heldragen linje ingen flagga }

Du hittar skriptreferensen här
    http://www.autostock.se/NATscriptref/

Rikard: Hur hittar man skriptreferensen från NAT om man är ny?
    Må gott
    **Vincent

Comment

Vincent,
      Tack för hjälpen, jag brottas med detta här och hoppas lära mej lite under resans gång.
      Har fått till 2 korsande medelvärde i analys 1, men tidpunkt för korsning stämmer ej med ursprunget som ligger i grafen med kursstaplarna.
      Provar ett tag till, kanske lade jag ut lite för knapphändig information i min ursprungliga fråga.
      Kommer kanske tillbaka ang. detta om det är o.k.
      Fortsatt trevlig helg !
      //Nils

Comment

Tänk på att medelvärdena i grafen ritas med Mov(c,20,s) om det är vanligt enkelt medelvärde, samt Ema(c,20) om det är exponentiellt.

Comment

Working...
        X