Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ghost Bars

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ghost Bars

    Hur hanteras motsvarade Ghost-bars idag? dvs tiden för de rörelser som sker mellan stängning och öppning. Ex för beräkning av Bol-banden.

  • #2
    Tänker du på dagsupplösta Bollinger? De ändras under dagen i takt med att nytt kursdata kommer in.

    Comment


    • #3
      Jag tänker på hur perioden under natten (rörelsen) beräknas i bollingerbandet då det vanligtvis sker stora rörelser. Om man ex har 60 min upplösning så borde man lägga in Ghost bars för tiden mellan 17.30 och 09.00 för att smootha ut beräkningarna och bolbanden.

      E2trading hade detta i multicharts för att få mer rättvisande bolbands.

      Comment


      • #4
        Ok, men hur ska varje stapel definieras under natten? Spontant känns det lite som att man manipulerar verkligheten för att passa analysen....jag är nog mer för att den "riktiga" verkligheten bestämmer hur banden ska se ut. Kan det bli mer rättvisande än så?

        Hur verkar MultiCharts annars? Jag hade ingen möjlighet att besöka eventet i helgen tyvärr.

        Comment


        • #5
          Ghostbars med vs Utan

          Här är exempel (se bilder) på hur det ser ut med, vs utan Ghost-bars.

          Ex hur Bolbanden inte drar ihop sig förrän mot eftermiddagen till normala nivåer, medan de vid ett Gap normaliserar sig snabbare när man har Ghost-bars inkopplade.
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X