Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Limit-ordrar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Limit-ordrar

    Hej.

    Labbar lite med limit-ordrar och automatiskt "makulera order".

    Vill dock inte makulera ordern hela tiden utan har därför lagt in en delay-order på x antal minuter. då jag vill att ordern skall få ligga i orderdjupet tills nästa stapel nås.
    Detta fungerar rätt bra på köp-scriptet (del1 i ordermodellen) då man ex kan lägga köp en gång i timman, och sedan vänta ut "delay-order" på 60min innan den makulerar och lägger ny limit-order.

    För sälj blir det lite mer komplicerat då Sälj-sekvensen i ordermodellen kopplas in först när innehav finns. (dvs traden har då gått igenom)
    Detta kan ske när som helst under innevarande stapel.

    Finns det ngt smidigt sätt att lösa detta, skall man ex räkna "rest" av tid kvar till stapeln gått klart, och anpassa delay-order tiden efter detta?

    Ex, om köp görs kl 11.45 i i60, blir "resten"15 min, och således använder man en delay-order på 15 min används innan man makulerar genom ordermodellen och lägger ny limit-order.

  • #2
    Jag har nog inte förstått det här problemet riktigt...

    Kan du inte enbart kontinuerligt lägga nya köp och säljordrar i marknaden var 60:e minut, oavsett om du har ett innehav eller inte? Den gamla ordern makuleras ju när ny order läggs (om du har valt det alternativet).

    Comment


    • #3
      Problemet är att jag vill lägga en ny uppdaterad order med ny Limit-kurs direkt efter att en stapel gått klart. ex vid i60.

      För att minimera risken at blanka vill jag helst inte lägga nya säljordrar om innehav ej finnns.

      Det gör att om jag får på mig ett innehav ex kl 11.48 och direkt lägger en sälj-order, så skulle jag vilja makulera den säljordern 12.01 och lägga en ny limit-order då min nya "target" ändrats när en stapel gått klart.

      Med en delay order på 60 min, skulle det då innebära att jag måste vänta till 12.48 vilket jag inte vill.
      Jag skulle alltså helst vilja ha en dynamisk xk) Delay order som anpassar sig till hur mkt "rest" det är kvar tills stapeln gått klart.

      Comment


      • #4
        Raden "läggorder=eqv(d,date())" blir sann precis då en stapel gått klart, och är falsk annars. Om du kör i60( blir den då sann vid utgången av varje timm-stapel.

        När denna order läggs 12.1 så makuleras orden du lagt 11.48 automatiskt (om du valt "makulera befintlig order" ordermodellen)

        Comment

        Working...
        X