Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio, globala variablar och olika depåer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Portfolio, globala variablar och olika depåer

Hej,

Vill bara kolla så jag fattat rätt att globala variablar är specifika per depå?
    Script som jag kör i olika depåer ser inte samma värden i de globala variablarna?

Portfolio funktionen som ligger i ett script som körs i en annan depå än där jag köpte ser inte innehavet, det är alltså där också depåspecifikt?

Kanske känns som självklarheter för er men jag satt i timmar igår, stirrade på scripten och fattade inte varför i h....e det inte funkade.

Man blir hemmablind ibland......nu är det snart helg

//R

Nja, globala variabler är globala men ej depåunika. Däremot är Portfoliol(v) unikt per konto. Så om du använder globala celler till olika konton måste dessa delas upp enligt någon princip, tex celler 120-129 hör till konto x, och celler 130-139 hör till script som handlar på konto y osv.

Comment

Hmm, ok, trodde dom var unika faktiskt, skulle nämligen förklara så mycket :-)
      Önskar det fanns nåt enkelt sätt att logga variablar nånstans, till fil, fönster, vad som helst, så man kan se ändringarna medans dom sker, så tidsödande nu att testa.
      Kan man inte ha en funktion som loggar till fil eller fönster? Ligger på min önskelista!

Comment

Ser att jag blandade ihop begreppen i mitt första inlägg, man kanske inte ska skriva frågor när man har bråttom och är lite trött?

Comment

Working...
        X