Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Globala variabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Globala variabler

    Har börjat att titta på globala variabler, men får det inte att fungera. Jag vill överföra villkor4 som kan vara 0 eller 1 från script A till script B.

    Script A
    SetGVarIf(villkor4,100,1)


    Script B
    villkor4=GetGvar(100)

    Kan någon se felet?
    undrar
    Bertil

  • #2
    Ser korrekt ut. Säker på att cell 100 inte används av något annat script?

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Ser korrekt ut. Säker på att cell 100 inte används av något annat script?
      Inga andra aktiva script använder någon global variabel överhuvudtaget.
      Jag testar i Analyzern. Har för mig att den har en egen uppsättning globala celler som inte påverkar aktiva script.
      mvh
      Bertil

      Comment


      • #4
        Tänk på att de globala måste köras live för att ge något utslag.
        Det går inte att enbart köra dem i diagramvisningen.

        Kör du i bänken kommer ju livekörningen att simuleras och då skrivs det också värden i cellerna.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
          Tänk på att de globala måste köras live för att ge något utslag.
          Det går inte att enbart köra dem i diagramvisningen.

          Kör du i bänken kommer ju livekörningen att simuleras och då skrivs det också värden i cellerna.

          Det är väl så att globalcell 100 vid analyzerkörning inte påverkar global cell 100 vid skarp körning, dvs analyzern har en helt egen uppsättning globala celler?
          mvh
          Bertil

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
            Det är väl så att globalcell 100 vid analyzerkörning inte påverkar global cell 100 vid skarp körning, dvs analyzern har en helt egen uppsättning globala celler?
            mvh
            Bertil
            Det är riktigt, men det är samma scriptfunktioner som agerar i båda fallen, och det är själva funktionens utformande som gör att den måste köras live för att prestera.

            Comment


            • #7
              Har testat globala variabler och fått dem att fungera.
              Jag bygger script utgående från hur reatidskurvan ser ut grafiskt. Då man använder cmpref kan man få en bra grafisk representation hur scriptet agerar. Bifogar diagram där de 3 viktmässigt största aktierna normaliserats (magenta) och lagts på omxs303 diagrammet.
              Då man använder globala variabler så saknar jag möjligheten att lägga upp det globala värdet som en kurva över tiden.

              Det jag är ute efter är att kombinera triggerscript för att öka vinstmöjligheten, men med en viktning av globala variabler så får man famla i blindo och simulera mera.

              Önskar alltså en ny diagramfunktion som inte ritar om diagrammet var 5:e sekund utan vid live eller bänkkörning ritar det globala värdet fast.

              Alternativt önskar jag 35 st cmpref istället för 3 st.

              Vill alltså grafiskt studera hur underliggande aktier i indexet rör sig för att studera spridningseffekter.
              Med vänlig hälsning
              Bertil
              Attached Files
              Last edited by Bertil; 2013-10-28, 17:47.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                Då man använder globala variabler så saknar jag möjligheten att lägga upp det globala värdet som en kurva över tiden.

                Med vänlig hälsning
                Bertil
                Då är du inte den ende.

                Det är nog väldigt svårt att få just de globala att visa en dataserie, (med alla finesser dessa har), men en ny "dumpfunktion" skulle nog inte vara så svår att åstadkomma. Alltså en funktion som bara dumpar inkommande värden i en databas tillsammans med en tidsstämpel, precis som datafeeden idag fungerar. Alltså: Dump(id) Getdump(id).

                Jag startade en tråd om detta för över ett år sedan.
                http://www.autostock.se/vbulletin/sh...ighlight=dumpa

                Comment

                Working...
                X