Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fungerar ej i analysbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • fungerar ej i analysbänken

    Jag har nedanstående script som går bra att köra som ordermodell och visar en flagga i valt område, men när jag kör det i analysbänken får jag inga signaler.

    Någon som vet varför det ej fungerar i analysbänken?


    H2:=ref(H,2)
    H4:=ref(H,4)
    test1:=Gt(L,H4)
    test2:=Gt(H2,H4)
    i15(
    mult(test2,70)
    )

  • #2
    Fick du fixat förra problemet med säljordermodellerna i Analyzern? Dvs jag undrar om din Analyzer är frisk nu.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Ja, rikard byggde simuleringsprojekt på min ena pc på xact, laddade historiska data, fick fram avkastningskurvan mm.

      Det kan ha varit något med tidigare valt konto så rikard byggde ett nytt på 100.000kr.

      Comment


      • #4
        Och det är på den fixade datorn som du simulerar nu alltså?
        mvh
        Bertil

        Comment


        • #5
          Nej, nu simulerar jag på trading pc:n men det gick att köra analyzern där när jag byggt nytt konto på 100.000sek.

          Comment


          • #6
            OK. Du har alltså gjort en köpordermodell, kopplat till instrument för ett tidsområde där du har intradaydata. Hur talar du om för ordermodellen antalet av instrumentet som du skall köpa?
            undrar
            Bertil

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              OK. Du har alltså gjort en köpordermodell, kopplat till instrument för ett tidsområde där du har intradaydata. Hur talar du om för ordermodellen antalet av instrumentet som du skall köpa?
              undrar
              Bertil
              Via globala celler, dvs antal kontrakt som ska handlas skrivs till 2 i en cell som är anslutet till omxs303j, cellen läses av i va-scriptet i ordermodellen.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av jorgeng Visa inlägg
                Via globala celler, dvs antal kontrakt som ska handlas skrivs till 2 i en cell som är anslutet till omxs303j, cellen läses av i va-scriptet i ordermodellen.
                Och då har du förstås anslutit den ordermodell som innehåller scriptet som skriver i den globala cellen. Vad jag förstår så har Analyzern en helt egen uppsättning av globala celler.
                mvh
                Bertil
                Edit: Själv använder jag alltid ScrPar för att tala om antal för va)scriptet.
                Last edited by Bertil; 2013-10-01, 11:45.

                Comment


                • #9
                  Ja, scriptet som skriver antal kontrakt dvs 2 är anslutet till omxs303j.

                  Ordermodellen är ej ansluten till omxs303j utan är bara med i analyzern.

                  Hur menar du med: "Vad jag förstår så har Analyzern en helt egen uppsättning av globala celler."
                  Vilka cell-nr är valida i analyzern?

                  Comment


                  • #10
                    Jag är nog inte den rätte att svara på frågor om globala variabler då jag inte blivit kompis med dessa och ej använder dem.
                    Men vad jag förstår så har Analysbänken en helt egen uppsättning av globala variabler på samma sätt som då du kör NAT i två olika datorer, den ena datorn vet ju inte värdena på de globala variablerna i den andra. Global Cell nr 1 i Analyzern har ingen kontakt med Global Cell nr 1 i övriga NAT.
                    Men använder man ScrPar så läses detta värde både av Analyzern och övriga NAT.
                    mvh
                    Bertil

                    Comment


                    • #11
                      Ok, prövade att ändra till 1 i antal i ordermodellen, fortfarande samma sak.

                      Scriptet i början på tråden visar flagga, går att ansluta byggd ordermodell och få trade-signal, MEN ingen signal i analysbänken..

                      Comment


                      • #12
                        Testa först att låta va scriptet få antalet från ScrPar lämpligt nummer, eller hårdkodade du antal 1 i va scriptet? Borde också gå bra.
                        mvh
                        Bertil

                        Comment


                        • #13
                          Jag hårdkodade i ordermodellen.

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av jorgeng Visa inlägg
                            Jag hårdkodade i ordermodellen.
                            Alltså i va) scriptet.

                            Du hade ju ett annat projekt som du fick att fungera. Vad händer om du bara ändrar innehållet i ditt tidigare fungerande köpscript till scriptet ovan?
                            Då man felsöker måste man ju utgå ifrån vad som fungerade senast och sedan endast göra små ändringar och se var det tar stopp.
                            mvh
                            Bertil

                            Comment


                            • #15
                              Det rikard gjorde ligger på en annan fysisk pc, får titta på det senare.

                              Comment

                              Working...
                              X