Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fungerar ej i analysbänken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Globala celler i analyzern är en helt egen serie, dvs om du har ett script kopplat "live" som skriver värden till globala celler så kommer dessa inte att återspeglas i analyzern. Vi har splittat upp det så att analyzern jobbar med helt egna celler, detta för att analys inte ska påverka live-celler.

    Jag skulle nog göra som Bertil föreslår, testa att byta ut antalscriptet mot något som är hårdkodat eller liknande. Glöm inte att klicka Förnya uppdaterat från systemet innan du kör igång analysen, så läses alla ändringar in. Byter du antalscript måste även ordermodellen väljas in på nytt.

    Comment


    • #17
      Jag skippade globala celler och skrev in 1 i antal i ordermodellen, gjorde förnya uppdaterat från systemet, och anslöt ordermodellerna igen och då fungerade det på i15 systemet på omxs303j.

      Att köra på omxs30-indexet med daily staplar fungerade inte, då fick jag memory overrun, sedan krashade analyzern.

      Någon ide hur långt tillbaka man kan testa på omxs30-indexet för att undvika krasch? Nu körde jag from mars i år.

      Comment


      • #18
        Har du både intraday- och dagsdata i diagrammet snyggt och prydligt?

        Jag har simulerat 10 år på index med dagsupplösning utan problem, så det måste vara något annat. Hur mycket minne har datorn?

        Comment


        • #19
          Ändrade du i ordermodellen så att den handlade på c istället för b/s? b/s finns ju inte i index.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Har du både intraday- och dagsdata i diagrammet snyggt och prydligt? -Ja

            Jag har simulerat 10 år på index med dagsupplösning utan problem, så det måste vara något annat. Hur mycket minne har datorn?
            -4gb minne, icore7-processor

            Comment


            • #21
              Nu hängde sig hela nat pro efter att den visat resultatet men ej de enskilda raderna, fick boota hela pc:n...

              Nordnet autotrader fanns ej med i aktiva program i aktivitetshanteraren, fastän den var startad och gick ej att avsluta på normalt sätt...

              Comment


              • #22
                Det verkar vara något galet i hela din installation. Men hur var det med inlägg #19 du svarade inte på det.

                Comment


                • #23
                  Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                  Det verkar vara något galet i hela din installation. Men hur var det med inlägg #19 du svarade inte på det.
                  Ja, jag har nu bytt ut till vl) senast betalt i ordermodellerna.

                  Jag kör from 23 september till idag, får resultat total avkastnings-rutan men sedan visas ej detaljerat resultat, får vänta 30min och se om det bara är segt.

                  I aktivitetshanteraren står det att autotrader ej svarar...

                  Comment


                  • #24
                    Att det tar mycket lång tid kan bero på extremt många trades.
                    Det mesta har diskuterats i tråden, dvs installation, data etc. För att vara säker på att det inte är något med ordermodellen skulle jag först köra endast enskilda script och köp-kontant-innehav. Något enkelt, tex cross medelvärde. Se till att villkoren inte kan bli sanna för ofta/hela tiden. Då kan Analyzer få spader och meddelande om overload eller liknande. Se till att alla val är gjorda och animering fram per tic är valt. Bygg sedan vidare med ordermodeller.

                    Comment


                    • #25
                      jorgen, man får vara lite försiktig efter det att man kört pojekt som varit felspecade.
                      Prova det här och rapportera vad som händer:

                      1) Boota om datorn igen.
                      2) Efter det att du kan komma in i analyzern radera omedelbart alla projekt du kört som du vet att det varit strul med.
                      3) Gå ur programmen och boota om igen.
                      4) Starta Nat och analyzern och skapa om projektet med de rätta kopplingarna. Kör inte projektet.
                      5) Gå ur Nat och analyzern igen.
                      6) Starta om NAT och försök nu köra projektet.

                      Last edited by LillWicke; 2013-10-01, 14:45.

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                        jorgen, man får vara lite försiktig efter det att man kört pojekt som varit felspecade.
                        Prova det här och rapportera vad som händer:

                        1) Boota om datorn igen.
                        2) Efter det att du kan komma in i analyzern radera omedelbart alla projekt du kört som du vet att det varit strul med.
                        3) Gå ur programmen och boota om igen.
                        4) Starta Nat och analyzern och skapa om projektet med de rätta kopplingarna. Kör inte projektet.
                        5) Gå ur Nat och analyzern igen.
                        6) Starta om NAT och försök nu köra projektet.

                        Lillwicke, jag följde dina instruktioner och nu fungerar det att simulera på omxs30-index med vl) senast betalt.

                        Jag animerar per minut, per sekund eller var 5:e sekund orsakar krasch.

                        Comment


                        • #27
                          Nästa fråga blir hur man tolkar resultatet.

                          Jag får gröna och röda staplar när jag kopplar på diagram-visning.

                          Fastän det visas korrekt blir det bara förlust-affärer, inga vinst-affärer som det är enligt de gröna staplarna.

                          Jag simulerar på omxs30-indexet, något speciellt som gäller då utöver vl) senast betalt?

                          Det verkar som courtaget ökar 59kr varje minut och ackumuleras och gör att resultatet dras ned.
                          Last edited by jorgeng; 2013-10-02, 08:26.

                          Comment


                          • #28
                            Lite screenshots:
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Har du innehavsvillkor i triggerscripten? Min gissning är att modellen fortsätter handla trots innehav osv, och att du kanske bara handlar 1 kontrakt vilket gör att minimicourtaget på 59 kr belastar varje affär. Det förklarar också varför det kan bli krasch när du animerar per 5 sek = så många affärer att minnet på datorn flödar över.

                              Comment


                              • #30
                                resultatet:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X