Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minutfilter i script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Minutfilter i script

    Hej
    Har ganska nyss kommit igång med att få till några enkla ordermodeller och kör dessa i analysbänken. Vad jag ser i utfallet är att signalen inte kommer på samma ställe när jag kör modellen i bänken som scriptet ger i diagrammet.

    Scriptet bygger på 3 minuter {i3} och det är här som jag misstänker att det spökar till sig i bänken. Jar har letat runt på forumet och hittat något som är aref(signal,1), men signalen från analysbänken kommer ändå inte på samma plats som scriptet ger i diagrammet. Kör animerad upplösning per 5 sekunder för att efterlikna verkligheten så mycket som möjligt.

    Min fråga: Finns det något annat sätt att scripta så att signalen genereras först efter en hel i3 stapel i analysbänken?

    Tacksam för all hjälp

    Anders
    Attached Files

  • #2
    De signaler du får från analysbänken är de signaler som kommer du kommer att få när du kör skarpt.
    De signaler du får när du simulerar i ett diagram kan du inte lita på fullt ut, de är bara till för vägledning är du bygger en modell och inte orkar köra bänken hela tiden.

    Anledningen till att man inte kan lita på signalerna i ett diagram är att medelvärden, rsi macd osv ritas om med värden över hela dataserien ända till slutet av skärmen, om du fårstår vad jag menar, vilket innebär att kurvan i mitten är inte den kurva du har i skarpt läge.

    Vad gäller din andra fråga har du själv redan svarat på den, det är aref(signal,1) man använder till detta. Du får då signal först efter att en hel stapel passerats.

    Comment


    • #3
      OK, då klarnar det något. Får fortsätta att labba och lägga till aref(signal,1) i alla scripten.

      Tack för snabb respons!

      Anders

      Comment


      • #4
        Min erfarenhet är att det kan blir kaka på kaka då aref anävnds i diagramritning.
        Diagrammet ritar i slutet av stapeln, dvs automatiskt aref(signal,1). Eftersom att scripten vid diagramritning inte tittar inne i stapeln(se inlägg ovan) blir aref(signal,1)= aref(signal,2) vid ritning. Ofta går det att få ungefär samma signaler genom att köra bänken med aref, men inte scriptet i diagrammet.

        Comment


        • #5
          Så om jag förstått rätt, så skall jag ha aref(signal,1) i ordermodellens script, som jag kör i analysbänken, men inte i scriptet som visar i diagrammet. Är detta korrekt uppfattat?

          Anders

          Comment


          • #6
            Ja,

            Tänk på att signal då kan komma mitt i stapeln vid livekörning. När perioden har passerat visas eventuell signal vid utgången av stapeln.
            Last edited by Henric; 2013-10-04, 15:49.

            Comment

            Working...
            X