Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Normaltid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Normaltid

    Idag gick vi ju över från sommartid till normaltid. Det gör USA först om en vecka. Alltså öppnar USA kl 14.30 och stänger kl 21 hela nästa vecka.
    Har fått ändra i fyra av mina script som har DOW som cmpref för att anpassa till detta. Borde ändra i ett gäng script till men är för lat.
    Detta som påminnelse ifall fler har script med tider anpassade till USA. Men som vanligt är väl jag ensam om detta...
    Med vänlig hälsning
    Bertil

    PS Ändrade script påverkar ju även körningarna i simulatorn om man simulerar under övergångsveckan
    Jag vill alltså spärra scripten som tittar på DOW under den första kvarten, som nu alltså är 14.30-14.45 istället för 15.30-15.45.
    Jag har kontrollerat hur mycket en sådan missanpassad tid påverkar J-terminen. Vinsten minskar från 87.25 till 78.75 så det gäller att hålla koll på tiden!
    Last edited by Bertil; 2013-10-27, 21:31.

  • #2
    Sommartid USA

    Nu börjar sommartiden i USA dvs USA börserna kommer att öppna 14.30 under resten av mars tills även Europa inför sommartid.

    Jag använder ju mig av DOW som input till handeln. Under normaltid tittar jag på DOW efter kl 16 (undviker amatörernas halvtimme) och då bara USA har sommartid, efter kl 15. Man kan ju ändra i sina script när övergången sker, men det kommer inte att fungera i analysbänken. Man kan då i scripten lägga in datumvillkor, men det är bökigt då man skall analysera flera år tillbaka.

    Tips. Jag lägger in att tiden måste vara efter kl 15 samt att kursen måste ha ändrat sig mellan 30 och 31 minuter tillbaka (använder minutupplösning och aref).
    Med vänlig hälsning
    Bertil

    Comment

    Working...
    X