Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Endast 2 signaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Endast 2 signaler

    Vilka faktorer kan göra att man bara får två signaler i bänken(en köp, en sälj) men scriptet i sig har massor av signaler? Jag måste ha strulat till det i ordermodellen på något sätt men kan inte tyckas hitta felet. Först fungerade det fint men sen när jag skulle gå från "long only"-modell till long-short så lyckades jag sabba allt.

    Mvh Calle

  • #2
    Ursprungligen postat av Holfve22 Visa inlägg
    Vilka faktorer kan göra att man bara får två signaler i bänken(en köp, en sälj) men scriptet i sig har massor av signaler? Jag måste ha strulat till det i ordermodellen på något sätt men kan inte tyckas hitta felet. Först fungerade det fint men sen när jag skulle gå från "long only"-modell till long-short så lyckades jag sabba allt.

    Mvh Calle
    Har du något villkor på att innehavet skall vara noll vid köp och sälj som inte fungerar då du skall gå direkt från long till kort?

    Ett tips. Om du har ordermodeller som fungerar så editera inte i dem utan kopiera till nya ordermodeller med nytt namn som du editerar i.
    Med vänlig hälsning
    Bertil

    Comment


    • #3
      Funderade på det också men jag har provat både med och utan villkor för portfolio(v), tänkte att när jag kör utan borde jag få en del dubbla/falska signaler men inte ens då får jag mer än två. Haha ja jag kom på det jag med, lätt att vara efterklok.

      men givet att den ska vara long-short så borde väl köpsidan vara:
      ej_innehav=le(portfolio(v),0)

      och sälj
      innehav=ge(portfolio(v),0)

      eller tönker jag fel?

      Comment


      • #4
        Glöm det, var bänken som fått spader. Stängde allt via aktivitetshandlaren så fungerade det igen. Tack för snabbt svar iaf Bertil!

        //Calle

        Comment

        Working...
        X