Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anslutning av flera instrument?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Anslutning av flera instrument?

    Hej.
    Jag skulle gärna, av någon vänlig själ, vilja få en förklaring hur anslutning av script till flera instrument hanteras? Massansluta resp masstabort.
    Att under fliken "Anslutning av flera instrument samtidigt" bocka för och ansluta ett script för bevakning på ett antal utvalda instrumenten är inga problem men hur gör man för att senare välja bort scriptet från de valda instrumenten? Om man kör en kalkylkörning av tex LC-listan och får ett antal instrument och sparar dessa för bevakning under ett fönster tex "Kalkylkörning LC" och väljer in att "massansluta" ett signalscript för ett antal instrument och vill före nästa kalkylkörning"masstabort" dessa script så har jag inte förstått hur detta går till (det blir ju en helt ny lista efter varje kalkylkörning och då vill jag inte att script ligger och skräpar på icke aktuella instrument). Det syns ju inte efteråt i instrumentlistan vilka instrument som är valda, bockarna i bockrutorna är borta. Måste man scrolla sig igenom hela kalkylkörningslistan och kolla vilka instrument som är scriptanslutna och manuellt bocka av scripten för resp instrument?
    Tacksam om någon kan ge tips hur "Masstabort" går till.

  • #2
    Det är lite ofärdigt ännu med markering av instrument enligt lista etc som kommer snart. Enklaste sättet är att markera alla instrument med "drag and drop" i fältet för namn, och därefter kryssa i ett av instrumenten så blir alla ikryssade efter några sekunder. Välj script som ska kopplas bort från samtliga instrument (om det inte finns anslutet på alla instrument gör det inget eftersom endast de som har anslutning kopplas loss). Låt kryssalternativet "Koppling skapas/frigörs" vara okryssad så frigörs koppling om den existerar när du klickar på Verkställ kopplingar.

    Vi ska lägga till markering enligt lista i menyn och sortering enligt lista i högra kolumnen så det blir smidigare att hantera massanslutningar.

    Attached Files

    Comment


    • #3
      Aslutning av flera instrument?

      Tackar Rikard.

      Har inte vetat om det med Drag and Drop. Kryssat i instrumentlistan och detta fungerar.

      MEN det med frikoppling fungerar inte för mig. Gjort som du beskriver men någon frikoppling blir det inte, får manuellt koppla bort scriptet för resp instrument. Vid försök till frikoppling har jag testat med både att välja in aktuellt script och med att lämna scriptrutan tom och haft koppling/frikoppling obockad och verkställd körning. Jag har NAT i två burkar och samma effekt i båda. Programuppdatering är gjord.

      Comment


      • #4
        Alla instrument förkryssade, valt script som ska kopplas bort och rutan "Koppling skapas/frigörs" urkryssad? Det betyder frigöra nämligen.

        Comment


        • #5
          Anslutning av flera instrument?

          PS.
          Kollade inte miniatyren.
          Som jag fattar det.
          Om man efter en masskoppling och sedan skall frikoppla scripten väljes aktuellt script in och då tycks det enligt miniatyren som att de instrument som valts för scriptet syns förbockade i instrumentlistan.
          Väljer jag efter massanslutning in scriptet för frånkoppling blir det inga bockar för instrumenten i listan, det finns inget att frånkoppla trots att flera instrument är kopplade till scriptet?

          Comment

          Working...
          X