Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säljkurs visar senast kurs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Säljkurs visar senast kurs

    Hej.

    Testar ett köpscript som ska trigga om börsen öppnat för en minut sedan
    och ett av villkoren är att priset går i "min riktning".

    Mer specifikt, det ska trigga köp om säljkursen är strikt större än
    öppningskursen.

    När jag testade hur den inbyggda funktionen s fungerar i kalkylforskaren
    så ger den mig inte aktuell säljkurs utan istället aktuell senaste kurs, dvs. c.

    Jag har testat med dessa script för att få ut säljkursen i en kolumn:

    add(0,s) och mult(1,s)

    Båda dessa ger dock senaste kursen istället för aktuell säljkurs.

    Villkorskollen jag vill göra ser ut så här:

    { If current sell price is less than or equal to opening price, then exit, else enter }
    stalking:=if(le(s,o),0,1)

    Uppdatering: Körde kalkylforskaren igen och nu funkade det, men bara på vissa instrument.
    Känns lite inkonsekvent. Se screenshot. Blå inringad verkar ok, röd inringad inte ok.

    /Robban
    Attached Files
    Last edited by shadowtwister; 2014-01-13, 15:03. Anledning: ändrade kommentarsfnutt
    Handelsstrategi

    Typ: Swing trading
    Marknad: Trendföljande
    Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
    Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
    Indikatorer: Stochastics
    Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
    Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
    Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

  • #2
    Nja, det är slumpen som avgör vilken sida affären gjorts på, dvs om senast betalt skedde på köp- eller säljsidan i orderdjupet. Du kommer få nya svar varje gång kalkylen körs i princip i takt med att nya affärer i marknaden görs.

    Comment


    • #3
      Aha. Det är det som orsakar beteendet. Då borde jag kanske lägga in ett kontrollscript
      som kollar om säljkursen under en viss tidsperiod (säg fem minuter) är lägre eller
      lika med öppningspriset alternativt att jag gör min kontroll fem minuter efter öppning.
      Tack Rikard.
      Handelsstrategi

      Typ: Swing trading
      Marknad: Trendföljande
      Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
      Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
      Indikatorer: Stochastics
      Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
      Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
      Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

      Comment


      • #4
        Det är en intressant analys, vår urguru Lasse vet jag har labbat med det där för längesedan, det man skulle kunna forska lite i är vilket samband som finns mellan avslut på köp- resp säljsidan av orderdjupet, och om det finns någon statistisk edge man kan handla på. Ett litet exempel i bilden nedan.

        Attached Files

        Comment

        Working...
        X