Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om vl-script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga om vl-script

    Godmorgon,

    Dags för fråga igen. Letade i forumet om vl-script och har kollat i standardmodeller.
    Detta är nog en ganska enkel fråga, men tycker det är säkrast att kolla.

    Det verkar vanligt med detta ganska enkla script:

    i1(mult(1,s))

    Min fråga är vad som händer om jag plockar bort intraday-prefixet så
    att scriptet blir endast mult(1,s) ?

    Anledningen till att jag funderar på detta är att jag kommer under monitoreringsfasen
    (dvs. efter köp är gjort) att bara kolla i dagsupplösning då jag vill köra en swingtrade-strategi.

    I köpfasen blir det dock intraday då jag kollar signalvillkor kl. 9.01 och kl. 9.30.
    för att komma in snabbt och snyggt, så då kanske det är bäst med intraday-prefix i köpfasen istället ?

    Tillägg: Ska lägga till att jag tänker försöka få till ordermodell utan att använda diagram då
    det verkar bli konstigheter med vad som kallas diagramkörning då.

    /Robban
    Last edited by shadowtwister; 2014-01-24, 06:15. Anledning: tillägg
    Handelsstrategi

    Typ: Swing trading
    Marknad: Trendföljande
    Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
    Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
    Indikatorer: Stochastics
    Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
    Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
    Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

  • #2
    Det är en bra ide att ta bort intradayprefixet så fungerar scriptet även för de perioder då intradaydata saknas, tex om man simulerar längre tillbaka i tiden på enbart dagsdata. I en live-situation kommer båda varianterna returnera samma pris.

    Comment


    • #3
      Ok, tack för det Rikard.
      Handelsstrategi

      Typ: Swing trading
      Marknad: Trendföljande
      Tidshorisont: 2 dagar och uppåt
      Entry: Baserad på candlestickformationer och bekräftad rörelse i ”min” riktning hos OMXSPI + instrumentet
      Indikatorer: Stochastics
      Profit targets: MA20/50/200, konsolideringsområden, trendlinjer, gap och Fibonaccinivåer
      Monitorering: Automatisk med larm när köp, profit target och sälj skett
      Exit: Baserat på candlestickformationer, initial stop, tidsstopp eller trailing stop baserat på 2*ATR(21)

      Comment

      Working...
      X