Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stoploss mha retval

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stoploss mha retval

    Rikard,
    tidigare har jag använt mig av i köp-script för dags-staplar vid backtestning i nat pro:

    ...script
    retval(H,2)
    mult(trade4b,60)
    {@A(0,)}

    som lagrat high i cell 2

    och läst av high-värdet i stoploss-script med

    stoploss:=LastTrade(B,2)
    trade1:=Lt(C,stoploss)
    mult(trade1,20)
    {@A(0,)}

    Detta verkar inte fungera längre vid backtestning.

    När scripten är anslutna till omxs30-indexet när börsen är öppen fungerar det och värden skrivs in i lokala ordertransaktioner i cell 2, men ej vid backtestning i nat pro.

    Vet du varför?

    Getgvar och Setgvarif fungerar ju inte vid backtestning i nat pro.

  • #2
    Det ska absolut fungera, jag använder själv retval() för att skriva ned köpkod för aktiemodeller etc som säljmodellerna känner igen osv.

    Gör ett till litet script:

    lasttrade(b,2)

    och lägg det som extra kolumn i simulatorprojektet så kan du följa värdet vid varje trans och se om värdet verkligen hamnar där eller ej. SetGVarIf() och GetGvar() funkar utmärkt i bänken, men det är en egen minnesbank som används för att inte påverka skarpa globala celler. Man måste alltså skriva in värdena i cellerna i bänken, det går inte att ta värden "utifrån".

    Comment


    • #3
      I backsimulatorn skrivs värdet 699,70 in vid köp, men stoplossen får ingen kurs, där står det bara Pris 0,00 2004-07-06..

      I cell 2 i högerkanten står värdet där stoplossen aktiverades 686.27 med decimaler ej kommatecken som vid köp.

      Kan det vara därför som Pris blir 0,00 när stoplossen aktiverades?
      Eftersom Pris blir 0,00 visas inte avkastningen och antal affärer korrekt.

      Se bilaga

      Attached Files

      Comment


      • #4
        Nja, det har nog snarare med prisscriptet att göra i säljordermodellen. Är prisscriptet i intradayupplösning? Om det är så måste det finnas intradaydata också, annars returnerar det noll.

        Eller använder prisscriptet B eller S? (funkar inte på index)

        Comment

        Working...
        X