Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rita Exp. medelväde med x dagar i Kursdiagramet oavsett vilken intradagsperiod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Rita Exp. medelväde med x dagar i Kursdiagramet oavsett vilken intradagsperiod

Hej
    Vore trevligt om någon kan hjälpa mig med att ett script som ritar ett Exponentiellt Medelvärde baserat på x antal dagar men som kan ritas i Kursdiagramet oavsett vilken intradagsupplösning som är vald.

Scriptet nedan tror jag är korrekt skrivet då perioden är 60 min?

P:=200
    mv1:=i60(ema(c,p))
    draw(mv1,4,yB)

Tack på förhand!
    //Benjamin

Nästan rätt, ett par saker:

p blir för kort som tilldelat namn, så jag ändrad till p1 nedan. Och om du vill "låsa fast" upplösningen till dagsdata används extra objekt. Då spelar det ingen roll vilken upplösning diagrammet har. Scriptet jobbar alltid i den upplösning som man anger i extra objektet. Sist fattades det en parameter i Draw()-kommandot, så det är också rättat:

P1:=200
    close:=cmpref(c,0,a)
    mv1:=ema(close,p1)
    draw(mv1,4,yqb)

{@A(0,)}

Färgen kanske blir för ljust gul om man har ljus bakgrund i diagrammen, men det går ju att ändra med första parametern i Draw().

Comment

Toppen och tusen tack!

Comment

Tips: i Pro-versionen kan du ladda upp en valfri ikon och skapa en snabbknapp till ditt nya medelvärdesscript, så att du enkelt kan slå av och på det på alla instrument i verktygslisten.

http://www.autostock.se/nyheter/nytt-i-autotrader-pro

Comment

Hej!

Jag skulle önska ett förtydligande ang cmpref scriptet.

close:=cmpref(c,0,A)
          {@A(0,OMX Stock)}

om intradag i scriptet är satt till 60 min innebär det då att close får innevarande dags close-kurs för OMX vid stängning i 60 min upplösning?

close:=cmpref(c,1,A)
          {@A(0,OMX Stock)}
          och i detta fall. Får jag förgående dags close kurs vid varje 60 min stängning?

Hälsn
          Benjamin

Comment

Intraday-upplösningen i scriptets intraday-prefix (i60 tex) bestämmer upplösningen för allt utom extra objekt, vars upplösning ställs via extra objekt-strängen i slutet.

Följande ger alltså föregående dags slutkurs hela nästa dag:

{@A(0,OMX Stock)}

medan
            close:=cmpref(c,0,A)
            {@A(0,OMX Stock)}

i praktiken blir samma som C eftersom även extra objekt uppdateras hela tiden.

Vill du ha föregående timmes Close kan man ändra till:

{@A(60,OMX Stock)}

Comment

Working...
            X