Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Simulerakonton & globala variabler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Simulerakonton & globala variabler

Varje projekt som man kör i Analyzern har ju sin egen uppsättning av globala variabler (man kan köra flera projekt parallellt om datorn bara har tillräcklig processorkraft).
    Då man kör live har man också en egen uppsättning av globala variabler. Jag tror dock inte att man har en uppsättning för varje livekonto utan en uppsättning gäller för alla livekonton (rätta mig om jag har fel !)

Nu till min fråga. Vad gäller för simulerakonton och globala variabler? Jag gissar att varje simulerakonto har sin egen uppsättning av globala variabler. Är det så?

Undrar
    Bertil

Varje projekt har sina egna celler, och därmed blir frågan om simulerakontona överflödig, det går ju ändå inte att simulera en modell på flera konton samtidigt.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Varje projekt har sina egna celler, och därmed blir frågan om simulerakontona överflödig, det går ju ändå inte att simulera en modell på flera konton samtidigt.

Nu missförstod du mig nog (eller så missförstår jag dig). Vi får reda ut det.
      1) Då man kör ett projekt i analysatorn så kopplar man ju ett simulerakonto.
      Man kan köra flera simuleringar samtidigt mot samma simulerakontonamn, men de hanteras separat i varje simuleringsprojekt och mixas ju inte. Det håller ju du med om ovan också.

2) Då man kör ett simulerakonto live, alltså inte i simulatorn har då varje simuleringskonto fortfarande sin egen uppsättning globala variabler?
      Jag tror att varje simulerakonto live har sin egen globala uppsättning variabler. Är det rätt?

3) Då man kör NAT live t.ex samma ordermodeller mot olika instrument som finns på separata Nordnetkonton har då varje livekonto sin egen uppsättning globala variabler eller är cellerna globala mellan kontona?
      Jag tror att det bara finns en uppsättning globala variablar gemensam för alla skarpa livekonton. Är det rätt?

Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

Ah, då är jag med:

1. Stämmer, varje simulering har egen uppsättning celler även om man kör mot samma konto.

2. Live-körning mot simulerakonto använder live-celler, det har inget med kontot att göra. Dvs, om du handlar live mot skarpt konto eller simulerakonto så är det samma globala celler som används.

3. Stämmer, det finns bara en uppsättning globisar oavsett konto.

Comment

Working...
        X