Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min- & max-kursnivåer i script

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Min- & max-kursnivåer i script

    Kan man komma åt kurserna min och max (De som ger stöd och motståndslinjerna) i script och hur gör man i så fall?

  • #2
    Hej

    Det närmaste jag har kommit är att få signaler då kursen eller en kort medelv kurva just passerat en tidigare topp.

    sl) passerar tidigare topp

    mperiod:=5
    maxbakåt:=10
    data:=mov(c,mperiod,s)
    t1:=top(data,maxbakåt,1)
    köp:=GT(data,t1)
    i15(köp)

    Comment


    • #3
      Jag tror du menar de värden för larma under eller över nivå du anger i grunduppgifter.

      Nej, det är inte åtkomliga via scriptfunktion. Vilket kanske skulle vara en bra sak.

      Lite lösa funderingar har funnits att göra en generell möjlighet att ange diverse parametrar för varje papper, som man sedan kan plocka via en scriptfunktion.

      Vissa kanske tycker om att köra olika periodvärden eller annat på olika papper, och möjligheten att då köra samma script på flera papper men plocka individuella värden för varje papper vore ju bra.

      Comment


      • #4
        lfm,

        Ja det var dem jag menade.

        Några parametrar per papper låter ju inte så dumt det heller. Jag kom på ett par sådana när jag funderade lite på det tidigare, men lyckades glömma dem igen. Vet i alla fall att jag gärna skulle ha tillgång till datum för nästa rapport. Det har tidigare funnits på afv.se. Kanske skulle gå att parsa om det var fler som var intresserade av det. Tanken är att rapportdagar ofta ger stora rörelser. I exv ordermodeller bör man då kanske inte snika vid orderläggningen.

        Jo! En annan sak är förstås symboler för ett eller två andra viktiga papper i den mån det blir möjligt att inkludera index och andra aktier i script frammöver. Ex. För Ericssons underleverantörer skulle då Ericsson vara en självklar aktie att ta hänsyn till. Om Eric dyker bör man nog dumpa andra liknande papper också, oavsett hur de ser ut. De brukar bli svaga ändå av sånt även om det inte går lika snabbt.



        Torsten,

        Det var inte det jag tänkte på, men tack ändå.

        Comment

        Working...
        X