Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Räkna antal avslut under en viss period

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Räkna antal avslut under en viss period

    Hej

    Skulle vilja få hjälp med ett script som räknar antalet avslut som sker under en viss tidsperiod.
    Tidsperioden skulle kunna vara sista minuten eller sista timmen.

    Det spelar ingen roll om avslutet sker på köp sidan eller sälj sidan, bara varje avslut som sker i ett papper räknas.

    Tack på förhand

    Anders

  • #2
    Är en tidsperiod alltid större än scriptupplösningen? Eller menar du antal avslut i marknaden?

    Comment


    • #3
      Det är avsluten i avslutsfönstret som jag menar.
      Min avsikt är att försöka få fram vilken typ av traders som handlar. Utan att veta så inbillar jag mig att är det stor volym på få avslut så är det lite större aktörer och är det liten volym på många avslut så är det mindre aktörer som agerar

      Comment


      • #4
        ..inga idéer eller förslag på forumet? Det är ovanligt.
        Får anta då att det inte går att lösa via script eller är det en funktion som skulle kunna utvecklas typ "Count()"

        //Anders

        Comment


        • #5
          Jag satt lite igår kväll med det men hann inte färdigt. Iden är att använda i0()-upplösning för att räkna med TopBars tillbaka till tex förra perioden hos ett extra objekt. Då kan man avgöra vilken tidshorisont man vill titta i.

          Jag tycker det verkar intressant att få en graf på volym/avslut som kan indikera om det är stora elefanter i marknaden eller småsparare.

          Comment


          • #6
            Hej
            Låter som en bra start.
            Skall samla lite mer info och lägga ut en graf som som ni gärna får tycka till om. Återkommer..

            Comment

            Working...
            X