Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara signal vid ett tillfälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bara signal vid ett tillfälle

    Jag vill ha en köpsignal när det korta medelvärdet korsar det långa uppåt om close samtidigt är större än parabolic. Men bar just vid det ögonblicket. Mitt försök fungerar inte. Är det någon som har ett förslag på hur det ska skrivas?

    Mitt försök som inte fungerar:

    kors=cross(mov(c,20,e),mov(c,100,e))
    para1=sar2(0.02,0.20,100)
    para2=gt(c,para1)

    köp=and(kors,para2)

  • #2
    Koden ovan larmar exakt när korsningen sker i innevarande period. Vad blir det för problem menar du?

    Comment


    • #3
      Jag har testat din kod på terminen. Har gjort draw på kurvorna. Röd markering nederst är då para2 är uppfyllt. Magenta är då kurvorna korsas och grönt köp då båda villkoren är uppfyllda.
      Koden är korrekt som Rikard påpekar, men du är kanske ute efter något annat?
      Med vänlig hälsning
      Bertil
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Ja koden fungerar, men som säljsignal har jag para2=gt(para1,c). När sedan parabolic vänder igen så att para2=gt(c,para1) blir sant ska inget köp ske även om den korta medelvärdeskurvan är ovanför den långa. Köp ska endast ske just när medelvärdeskurvorna korsar varandra.

        Comment


        • #5
          Nu har jag även lagt in dina säljvillkor. Röd hög stapel för sälj. Du har ju då gjort en strategi som köper och säljer enligt dina önskemål. Se bild.

          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Tack för granskningen. Måste testa igen och se vad det är som händer när jag kör det i analysbänken. Kanske något skrivfel eller dylikt. Återkommer när jag testat.

            Med vänlig hälsning,
            Shela

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Shela Visa inlägg
              Jag vill ha en köpsignal när det korta medelvärdet korsar det långa uppåt om close samtidigt är större än parabolic. Men bar just vid det ögonblicket. Mitt försök fungerar inte. Är det någon som har ett förslag på hur det ska skrivas?

              Mitt försök som inte fungerar:

              kors=cross(mov(c,20,e),mov(c,100,e))
              para1=sar2(0.02,0.20,100)
              para2=gt(c,para1)

              köp=and(kors,para2)
              Om det är viktigt att korsningen sker uppåt bör även detta vara med.

              kors=and(cross(mov(20,e),mov(c,100,e)),gt(mov(c,20,e),mov(c,100,e)))

              Comment

              Working...
              X