Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

possible or not

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • possible or not

    Här under ser ni en bild av blåa och röda linjer min fråga är som lyder,
    Är det möjligt att göra en script som fungerar så här. Första blå linje är köp och häller tills den nästa linjen är röd då vill jag sälja, dvs exit, men samtidig vill jag att den första röda linjen blir sälj och ska vara till nästa blå vilket blir exit, min fråga blir nu om detta är möjligt att göra. ni behöver inte komma med några lösningar , bara svara ja eller nej, så att jag inte piskar en död häst. vad jag har uppfattat kan det bli mycket svårt, är helt ny i gamet, i denna script, har erfarenhet av pokerrobotar men dom har en mycket enklare script metod.
    Attached Files
    Last edited by esap; 2014-11-23, 14:25. Anledning: fel språk

  • #2
    Generellt går det att bygga en modell enligt dina önskemål. Om det är genomförbart beror visserligen på detaljerna i din modell. Det finns två huvudsätt att bygga en modell. Det första är att bygga en ordermodell med flera sekvenser. Det andra är att bygga en modell med flera oberoende ordermodeller och en sekvens i varje. Jag själv tycker det oftast är bättre och enklare att bygga flera oberoende ordermodeller. Det går att söka på lösningar i forumet eller i manualen.

    http://www.autostock.se/NATmanual/

    Comment


    • #3
      ok tackar

      scriptet så länge är kanske 10 linjer mycket enkel

      Comment


      • #4
        Det du beskriver ovan är det vanligaste sättet att bygga strategier, första signalen är den som normalt tar position och efterföljande flaggor av samma typ får ingen effekt om man villkorar innehavet till signalen. Dvs, om man får en köpsignal och kopplar det med ett villkor att den bara är giltig om man är likvid så kommer nästa signal att ignoreras eftersom man då har en position.
        På motsvarande sätt villkorar man säljsignalen till att det finns ett innehav att sälja. När det är sålt får nästa säljsignal ingen effekt.

        Det går såklart också att bygga strategier som kanske köper/säljer i omgångar osv, det är helt obegränsade möjligheter här.

        Lite mer om kommandot Portfolio() som används för att mäta innehav:

        http://www.autostock.se/NATscriptref/Portfolio_VP_.html

        Comment


        • #5
          finemang

          då var saken klar har köpt pro och det är bara att börja skriva och backtesta

          Comment

          Working...
          X