Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handla direkt på morgonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Handla direkt på morgonen

    Jag har ett problem som uppstår i Analyzern men troligen inte vid skarp körning.

    Min ordermodell vill handla direkt vid öppningen om öppningskursen har en viss relation till DOW indexets stängningskurs.
    Innan något avslut gjorts för dagen är c lika med gårdagens closekurs.
    Problemet är att i Analyzern så görs avslutet på gårdagens closekurs kl 9.00.00. Jag har då lagt in ett villkor att dagens c inte får vara lika med gårdagens c. Min tid för börsöppet är den gamla tiden dvs slutar 17.30 som då blir gårdagens closekurs lokalt i min Analyzer. Men samtidigt blir dagens första falska closekurs slutkursen från gårdagen kl 17.45
    Att använda spärren
    Not(Eqv(cmpref(c,1,a),c)) hjälper alltså inte, då slutkursen för 17.30 jämförs med dagens öppningskurs som falskeligen kan vara kursen från 17.45.
    Kom då på den briljanta idén att villkoret för att det skett handel vid öppningen skulle kunna vara
    Not(Eqv(v,0)) Detta fungerar dock inte då v inte hinner nollas utan har volymen från gårdagens slutminut 17.44-17.45

    Man kan ju använda globala variabler och jämföra men då får man vänta 5 s innan handel och det tycker jag är för lång tid.

    Några idéer?
    mvh
    Bertil

  • #2
    Hjälper inte den vanliga checken?:

    eqv(int(date(d),int(date()))

    Comment


    • #3
      Jo eqv(int(date(d)),int(date())) verkar hjälpa.
      Med vänlig hälsning
      Bertil

      Comment

      Working...
      X