Kämpar med ett script i vilket jag behöver släcka signaler. Vilket är bästa sättet att släcka dessa? Efter säljsignal vill jag ha signaltyp 1 innan signaltyp 2 tillåts bli sant. För att signaltyp 3 ska bli sann måste signaltyp 2 finnas osv. Varje typ av signal ska trigga köp och scriptet ska bara visa sanna flaggor, dvs. det ska inte finnas synliga flaggor i chartet som inte innebär köp för att man t.ex. tittar på lasttrade eller styr undan signaler mha ordermodellen och kontrollscript eller liknande. Jag vill ha ett script som visar allt 100% sant. Jag vill inte behöva använda globala celler eller annat utan sköta hela logiken inom scriptet.
Försöker med HHVBARS för att hitta senaste sanna föregående signal (typ HHVBARS(köp1,150)... men det går bara delvis bra... Finns det bättre sätt eller är jag på rätt spår och behöver "bara" hitta buggarna??
Försöker med HHVBARS för att hitta senaste sanna föregående signal (typ HHVBARS(köp1,150)... men det går bara delvis bra... Finns det bättre sätt eller är jag på rätt spår och behöver "bara" hitta buggarna??
Comment