Hej,
Jag försöker implementera "key reversal day" från den gamla boken "Boken om Trading". De flesta av kriterierna appliceras i dagsupplösning men jag vill kunna köpa i intradagsupplösning om det sista kriteriet uppfylls. Jag försöker lösa det med en i1() parentes och ett externt objekt i dagsupplösning (som är samma objekt). Jag tror att jag kanske har fått det att fungera men det är svårt att verifiera. När jag la till i1() parentesen försvann "debuggutskrifterna" i a-grafen. Finns det något sätt att få tillbaka dessa? Skulle det fungera om jag gjorde en ordermodell med två script där det andra anropas om det första returnerar true?
/hrudelius
{ Key Reversal Day }
{Kursen måste ha rekylerat åtminstone en stapel}
rekyl=GT(REF(C,1),C)
draw(rekyl,4,baa)
{Stängingen i key reversal-stapeln måste lämnas antingen över}
{20- och 50-dagars glidande medeltal eller med ett ADX över 30 samt}
{ +DI större än -DI. }
del1=AND(GT(C,MOV(REF(C,1),50,S)),GT(C,MOV(REF(C,1),50,S)))
adx1=MOV(DX(13),13,e)
del2=AND(GT(adx1,30),GT(PDI(13),MDI(13)))
krit2=OR(del1,del2)
draw(krit2,5,raa)
del3=AND(rekyl,krit2)
draw(del3,6,caa)
{Köp sker dagen efter om den högsta nivån i key reversal-stapeln passeras}
i1(
köp=GT(C,CMPREF(H,1,A))
)
draw(köp,7,yaa)
AND(del3,köp)
{@A(0,SAND )}
Jag försöker implementera "key reversal day" från den gamla boken "Boken om Trading". De flesta av kriterierna appliceras i dagsupplösning men jag vill kunna köpa i intradagsupplösning om det sista kriteriet uppfylls. Jag försöker lösa det med en i1() parentes och ett externt objekt i dagsupplösning (som är samma objekt). Jag tror att jag kanske har fått det att fungera men det är svårt att verifiera. När jag la till i1() parentesen försvann "debuggutskrifterna" i a-grafen. Finns det något sätt att få tillbaka dessa? Skulle det fungera om jag gjorde en ordermodell med två script där det andra anropas om det första returnerar true?
/hrudelius
{ Key Reversal Day }
{Kursen måste ha rekylerat åtminstone en stapel}
rekyl=GT(REF(C,1),C)
draw(rekyl,4,baa)
{Stängingen i key reversal-stapeln måste lämnas antingen över}
{20- och 50-dagars glidande medeltal eller med ett ADX över 30 samt}
{ +DI större än -DI. }
del1=AND(GT(C,MOV(REF(C,1),50,S)),GT(C,MOV(REF(C,1),50,S)))
adx1=MOV(DX(13),13,e)
del2=AND(GT(adx1,30),GT(PDI(13),MDI(13)))
krit2=OR(del1,del2)
draw(krit2,5,raa)
del3=AND(rekyl,krit2)
draw(del3,6,caa)
{Köp sker dagen efter om den högsta nivån i key reversal-stapeln passeras}
i1(
köp=GT(C,CMPREF(H,1,A))
)
draw(köp,7,yaa)
AND(del3,köp)
{@A(0,SAND )}
Comment