Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla minifuture / certifikat till underliggande instrument

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Koppla minifuture / certifikat till underliggande instrument

    Hej!

    Vi har precis börjat använda autotrader och vill nu koppla ihop minifuture / certifikat med ordermodell i underliggande instrument.

    Stämmer detta:

    - Skapa ett köpscript som hämtar ett unikt värde via scrpar(X), där X är fältnumret i indatascriptet
    - Lägg in köpscriptet i en ordermodell tillsammans med antalscript (va-modell)
    - Koppla ordermodellen till instrumentet (t.ex. ABB)
    - Koppla ordermodellen till minifuture

    På vilket sätt görs ihopkopplingen?
    Men hur triggas köpet i minifuture - och inte i ABB?

    /M&S

  • #2
    Sorry, har missat det här inlägget.

    Du är halvvägs, det du beskriver är det vi gjort i tex Trend MULTI-modellen där man kan associera en ETP till något underliggande, tex en aktie eller index.

    - Script (Med Larmbevakat förkryssat) kopplat till aktien gör analys och hämtar värde med scrpar(x) och skriver därefter signalstatus till den globala cell som har numret Y hämtat med scrpar.


    - Ordermodell kopplar till den utvalda ETPn hämtar samma värd med scrpar(X) och läser därefter av signalstatus från den globala cellen Y.

    - Signalstatus avgör vilken order som ska läggas.


    Det betyder att analysscriptet inte behöver finnas i en ordermodell, det räcker att det är anslutet till aktien med Larmbevakat ikryssat. Allt det ska göra är att skriva ner signalstatus i den unika globala cellen som gäller för den aktien resp ETPn.

    Du kan se lite i Trend MULTI-modellen hur vi gjort där, det är i princip bara att använda rakt av skulle jag gissa.

    Comment


    • #3
      Hej!

      Tack för svaret - då tror jag att jag förstår - är detta rätt:

      - Det är oberoende script som körs, ett för OMXS30 (sl Trend Trigger) och två för Minifuture (Trend Entry/Exit Long Multi)
      - OMXS30 har bara Trend Trigger kopplat till sig
      - De minifuture man vill köpa har bara de andra scripten kopplat till sig
      - Scripten kommunicerar via en global cell (t.ex. 899)
      - För att speca att det är just global cell 899 så sätts det i samma Indata Script Parameter i alla script - men hade egentligen kunnat sättas statiskt i varje script
      - Ett av scripten skriver värden till den globala cellen 899 - och måste därför ha larmbevakat ikryssat
      - De andra scripten läser av den globala cellen 899 för att få köp/sälj signal (med scrpar)

      Mats

      Comment


      • #4
        Exakt så, rätt uppfattat. Fast jag skulle inte använda just 899, i princip är allt över 800 "risk" för upptaget av standardmodeller etc.

        Comment

        Working...
        X