Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Struktur

    Hej,

    Har funderat lite på hur man bäst strukturerar upp sin "ordermodell-miljö" baserat på några egna krav:

    - Specificera köpsignalen på ett ställe och använda mig av denna både för grafisk uppritning i diagrammet och som del i en ordermodell
    - Återanvända kontrollfunktioner så mycket som möjligt, inte ha samma kod på flera ställen

    Som jag gjort tidigare så har jag:
    - skapat ett triggerscript med innehavskontroll, tidkontroll och själva triggern
    - skapat ett grafiskt script för triggern och lite extra utritning av kurvor
    Det betyder att jag måste underhålla triggerlogiken på två ställen

    Genom att modifiera standardsättet att se på det tycker jag mig få till det:

    sl) Triggerscript - innehåller bara beräkning av trigger och ev utritning i diagram
    xk) Kontrollscript - innehåller innehavskontroll, tidskontroller osv

    Då kan jag använda mig av triggerlogiken i alla diagram, ändrar jag i den så ändras den både för de värdepapper som bara har den grafiska vyn, men även för alla ordermodeller som har triggerscriptet i sig.

    Men innebär detta någon begränsning som jag inte sett än?

    /M

  • #2
    Jag har ju de flesta kontroller (innehav mm) direkt i triggerscriptet. Vad jag förstår så är det ju triggerscriptet som skriver i Larmfönstret. Om du har innehavskontrollen i xk) scriptet så kommer ju larmfönstret att kluddras ner av triggers som inte kommer att leda till avslut.
    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Håller med, i princip tror jag det är enklast att lägga så mycket som möjligt i triggerscriptet, både ritning, innehavskontroll, samt de extra kontrollfunktioner som man inte vill få textlarm på. Dvs, det man vill få larm på (kanske för hög spread eller annat) lägger man i xk)-scriptet. Då ser man att modellen vill lösa ut men inte får pga xxx.

      Comment

      Working...
      X