Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Medelvärde Golden Cross skript automatisk handel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Medelvärde Golden Cross skript automatisk handel

    Hej! Jag handlar i dax med tillhörande minifutures long och short.
    Jag skulle vilja kunna få till ett skript som jobbar efter Golden Cross som normalt är när pris och 55 dagars medelvärde skär det viktiga 200-medelvärdet underifrån. Och tvärt om med Death Cross. I autotrader har jag kollat och laborerat med medelvärde 1 inställt på 64 och medelvärde 2 inställt på 23. (se bifogade fil dax.jpg) Lösningen om det går att få till skulle ju vara att man automatiserat köper short när medelvärdet 1 blå korsar medelvärdet 2 den röda.
    Gå long när det är tvärt om. Finns det eller tror ni att det går och få till en sådan lösning som man kunde mata in valfri minifutures produkt för att sedan få det att gå automatiskt? Samt pausa skriptet om börsen går sidledes.
    Mvh Johan
    Attached Files

  • #2
    Det går att lösa med extraobjekt. Scriptet/ordermodellen körs på valfri minifuture. Här köpscript med dagskurser och för skarpa signaler behövs lite kontroller av när på dagen handel får ske, mm. Hur man ska pausa scriptet beror på vad du menar med sidledes och om det kan ske när som helst eller i samband med cross.

    kursdax=cmpref(c,0,A)
    mvS=mov(kursdax,23,s)
    mvL=mov(kursdax,66,s)
    köp1=and(cross(mvS,mvL),gt(mvS,mvL))
    köp2=and(le(portfolio(v),0),köp1)
    draw(mult(köp1,12),3,gsbF) {rita köpsignal utan kontroll av position}
    mult(köp2,10)



    {@A(0,B-IDX-DAXI)}

    Comment

    Working...
    X