Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stopploss

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stopploss

Hej.

Om man tex. har 5 terminer och sätter en stopploss så säljs allt av när nivån uppnås, men jag skulle vilja ha en stopploss som bara tex. säljer 3 terminer vid en nivå och de andra två vid en annan nivå, både vid min och max värde. Går det att göra så?

/Johan

I din ordermodell har du ju ett antalsscript, som bestämmer antalet som du skall sälja.
    Du får ha 2 stoploss ordermodeller där den ena är kopplad till att du har 5 terminer. Denna ordermodell har ett antalscript som säljer 3 terminer. Din andra stopplossmodell triggar bara då du har 2 terminer och har ett kopplat antalsscript som säljer av dessa.
    mvh
    Bertil

Comment

Hej.
      Tack för snabbt svar, men jag är nybörjare på script.

Jag använder scriptet "standardmodell target/stoploss" på plats 1 och kopplar det till mitt konto. Sen trycker jag enter i terminsdiagramet och sätter min och max värde där så funkar det bra, men då säljs ju allt när antingen min eller max uppnås. Menar du att man ska ha 2 "standardmodell target/stoploss" script igång och man kan ställa hur många det ska gälla?

/Johan

Comment

Ursprungligen postat av Skuremåla Visa inlägg
        Hej.
        Tack för snabbt svar, men jag är nybörjare på script.

Jag använder scriptet "standardmodell target/stoploss" på plats 1 och kopplar det till mitt konto. Sen trycker jag enter i terminsdiagramet och sätter min och max värde där så funkar det bra, men då säljs ju allt när antingen min eller max uppnås. Menar du att man ska ha 2 "standardmodell target/stoploss" script igång och man kan ställa hur många det ska gälla?

/Johan
        Man kan inte ha två ordermodeller med samma namn. Däremot gäller allmänt att man kan kopiera en ordermodell och bara ändra någon siffra eller bokstav i namnet så lever den sitt eget liv.
        Jag rekommenderar att du gör din egen kopia på ordermodellen och tittar i koden rad för rad för att försöka förstå vad som händer.

Sedan får du alltså ha 2 egna kopior på "standardmodell target/stoploss" som tittar på olika scrpar parametrar för max och min. I den ena ordermodellen får du lägga till att den triggar bara då innehavet är 5 terminer och den andra får bara trigga då innehavet är 2 terminer.

Sedan måste som sagt även antalscripten ändras...
        mvh
        Bertil

Comment

Ett sätt kan ju vara att använda Trend Exit i kombination med Target/Stoploss-modellen, då kan du sätta restantal för Trend Exit som får utgöra "första nivån". Target säljer alltid hela positionen, så den kan ju vara sista nivån.

Det går såklart även att bygga om alla modellerna och ändra som man vill, tex lägga in fler linjer i Trend Exit osv, kanske en till säljlinje med tex ID=7 som bara säljer ner till ett visst antal osv. Möjligheterna är nästan obegränsade.

Comment

Working...
          X