Hej. Jag skulle vilja (i debug-syfte) kunna rita ut linjer i diagrammet när man kört en analys som visar Takeprofit eller Stoploss. Jag har gjort ett kort exempel utan den logiska beräkningen för att testa. Det är ju som Bertil säger mest trial-and-error när det gäller att koda ordermodeller - man testar i flera timmar tills det fungerar och funkar det inte ändå så frågar man på forumet
{*** RECO - LOGIK TakeProfitberäkning ***}
i1(
omxs30=cmpref(c,0,a)
Takeprofitnivå=if(lt(portfolio(v),0),add(omxs30,10),sub(omxs30,10))
Takeprofitnivå=if(eqv(portfolio(v),0),0,Takeprofitnivå)
SETGvarIF(Takeprofitnivå,150,1)
draw(Takeprofitnivå,0,cqb1)
mult(0,0)
)
{@A(1,OMX Stock )}
Denna koden kräver ju att man har ett innehav för att något ska ritas ut i kursdiagrammet så jag tänkte det kunde funka i samband med att man kör i analysbänken men det gör det inte Finns det något annat sätt att lösa det på? Har läst någonstans att man kan få något skrivet i en extra kolumn i resultatlistan efter en analys, har aldrig testat - är det svårt?
/Erik
{*** RECO - LOGIK TakeProfitberäkning ***}
i1(
omxs30=cmpref(c,0,a)
Takeprofitnivå=if(lt(portfolio(v),0),add(omxs30,10),sub(omxs30,10))
Takeprofitnivå=if(eqv(portfolio(v),0),0,Takeprofitnivå)
SETGvarIF(Takeprofitnivå,150,1)
draw(Takeprofitnivå,0,cqb1)
mult(0,0)
)
{@A(1,OMX Stock )}
Denna koden kräver ju att man har ett innehav för att något ska ritas ut i kursdiagrammet så jag tänkte det kunde funka i samband med att man kör i analysbänken men det gör det inte Finns det något annat sätt att lösa det på? Har läst någonstans att man kan få något skrivet i en extra kolumn i resultatlistan efter en analys, har aldrig testat - är det svårt?
/Erik
Comment