Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cmpref innehåller fel värden jämfört med kursdata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det ska gå utan att hårdkoda, men kasnke värt att prova. Att Susanne får ett annat värde än vi kan bero på att hon har annan data. Har Susanne provat att ladda ner och skriva över med ny data från Autostock.

    Comment


    • #32
      Bertil = det blir ingen skillnad.

      Beräkningarna av gapOpen görs ju i scriptet också, vilket innebär att scriptet har fel data ifrån dayO0 och dayC1 eftersom gapOpen visar fel utfall. Iom att gapOpen beräknas fel så visas isGap i analysbänken som 0 även om det i grafen visas som en 1:a.
      Supermystiskt tycker jag!

      På första gulmarkerade raden i min tidigare bifogade fil över utfallet ifrån analysbänken (29/7) så syns ju att "close just nu" fungerar iom att den är 1597,29 - men både öppningskursen och gårdagens close visar fel. Jag kan ev köpa att gårdagens close visar värdet 17.25 men ibland blir det en jätteröd/grön stapel i call:en vilket gör att det kan bli stor skillnad i ett gap-script...

      Skulle man kunna göra på annat sätt - typ använda hhv för att identifiera öppningsperioden och därifrån plocka öppningskurs resp tidigare periods close?

      Btw så har jag inte än kollat de andra köpens värden för dayC1 och dayO0. Kan göra det i helgen, men min gissning är redan nu att även de diff:ar

      Tack för alla kommentarer!!!!

      /Susanne

      Comment


      • #33
        Du kan köra intraday och använda find för att gå tillbaka till valfri tidpunkt i går och första insamling idag. Dessutom kolla att synkning av öppningskursen har skett, dvs får inte vara samma som sista stängningskurs intraday igår.

        Comment


        • #34
          Susanne,
          Hälften av all kodning är ju felsökning och verifiering.
          Det finns flera konstigheter. Och man måste reda ut var och en för sig. Därför är förenkling väldigt viktigt.
          1) Skiljer sig Susannes databas för öppningskursen? Har du gjort detta?
          Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Jag gjorde ett g) script och la in som extra kolumn

          i1(
          dayO0=cmpref(O,0,A)
          )

          {@A(0,OMX Stock )}

          Jag får öppningskursen 29/7 till 1596.53 vilket är korrekt.

          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Får du då samma värde som jag eller samma värde som du tidigare redogjort för (runt 1587 )?
          Får du 1587 är din databas korrupt. Ladda då om data och ersätt gammal data. Får du fortfarande 1587 är kundserverdata korrupt medan data som loggats och lagrats i realtid är OK (av tex mig och Henric).

          Får du däremot öppningskursen 1596.53 i g) scriptskolumnen så ligger felet i ditt sl) script.

          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2015-08-29, 10:20.

          Comment


          • #35
            Hej, testade ditt g)script, Bertil, i min utvecklingsversion och fick samma värde som i "min egen" kolumn. Jag testade sedan i min moln-version och fick rätt data.
            Jag har testat att ladda ner enskild dag och ersätta, med samma utfall som tidigare, i min utvecklingsversion. Behöver jag börja om från början (dvs börja ladda ner all data från start) för att vara säker på att datan är rätt eller räcker det med att prova enskild dag/ersätt?

            Comment


            • #36
              Kolla att allt är lika mellan datorerna och att du har samma animeringsfrekvens. Sedan kan du prova att komprimera databasen. Därefter ladda ner data med ersätt. Alternativt radera datakatalogen och ladda ner ny data. Skulle det skilja ändå kan det vara något i scripten.

              Comment

              Working...
              X