Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

global cell / setgvarif / retval

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • global cell / setgvarif / retval

    Får inte överföringen av värden mellan script att funka i analysbänken... Tar bara ETT exempel av de värden jag vill föra över. Vad är fel med följande kod?
    ---
    För att skriva till global cell i triggerscript (sl) trodde jag att följande innebar att -om buy1 är sant spara värdet 1, om buy2 är sant spara värdet 2 osv, i cell 0, alltid sant:

    setgvarif(if(buy1,1,if(buy2,2,if(buy3,3,if(buy4,4)))),0,1)
    ---

    ---
    För att läsa in värdet från cell 0 använder jag följande i prisscriptet (vl):
    tradenr=getgvar(0)
    ---

    Provade först med retval/getval men med samma resultat... Vad gör jag för fel???

  • #2
    Jag är lite morgontrött, men här är mitt förslag på kod (har inte testat det)

    värde01=if(buy1,1,0)
    värde02=if(buy2,2,värde01)
    värde03=if(buy3,3,värde02)
    värde04=if(buy4,4,värde03)
    SetGVarIf(värde04,100,1,T)

    .....
    handelsnr=getgvar(100)

    För säkerhets skull använder jag inte cell 0 och ingen variabel som innehåller "trade".

    Med vänlig hälsning
    Bertil

    Edit01: Då det är ett sl) script kanske du vill trigga om något av villkoren buy1 till buy4 är sanna, dvs
    Trigga=Not(Eqv(värde04,0))

    Edit02: Är flera av buy-villkoren sanna samtidigt gäller det buy-villkor med högst nummer.

    Edit03: Om du även har andra handelscript som skriver andra värden i cell 100 kan du skriva
    SetGVarIf(värde04,100,Trigga,T)
    Så att du inte skriver över cell(100) med 0 i tid och otid.
    Last edited by Bertil; 2015-10-03, 09:32.

    Comment


    • #3
      Nu blir jag snart fullständigt gråhårig... får inte över den data jag vill... lägger in mer nedan...

      Comment


      • #4
        väntar på mer....

        setgvarif(if(buy1,1,if(buy2,2,if(buy3,3,if(buy4,4,0)))),500,1)

        Det borde fungera. Jag lade till en nolla om inget villkor är sant(borde ändå triggern ta hand om). Kan det vara så att buy-villkoren inte blir sanna. För att debugga kan du tvinga fram sant för de olika buy-villkoren. Se också till att det inte sker skrivning till cellen på någon annan plats.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          väntar på mer....

          setgvarif(if(buy1,1,if(buy2,2,if(buy3,3,if(buy4,4,0)))),500,1)

          Det borde fungera. Jag lade till en nolla om inget villkor är sant(borde ändå triggern ta hand om). Kan det vara så att buy-villkoren inte blir sanna. För att debugga kan du tvinga fram sant för de olika buy-villkoren. Se också till att det inte sker skrivning till cellen på någon annan plats.
          Skillnaden mellan min kod och ovanstående kod är att om flera köpvillkor är sanna samtidigt anger min kod det högsta köpvillkoret medan koden ovan tar det första köpvillkoret nedifrån räknat. (fast börjar man setgvarif med buy4 och går neråt blir de ju lika).
          mvh
          Bertil

          Comment

          Working...
          X