Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nybörjarfrågor

1. I "Arbeta med ordermodeller" står det "Visa denne modellen publikt". Vad är detta?
    2. Vad är skilnaden mellan Simulera och Autoorder?
    3. Makulera aktiv, Raderar denna ALLA ordrer i aktien, båda köps- og säljordrer, eller BARA köpsordrer om man klickar på en köpssekvens?
    4. Vad är skilnaden mellan et triggerscript sl) og et xk)? Jag kan inte se skilnaden.

1. När den inte visas publik går det bara att se den i Arbeta med ordermodeller, det går då tex inte att se modellen i simulatorn
    2. Simulera lägger ingen riktig order och kopplar bort sig när den exekveras. I dag behövs inte funktionen då det går att köra på ett testkonto, vilket är en ganska ny funktion.
    3. Makulering sker av order i samma riktning
    4. sl-script används för att trigga signal och exekvera ordern. xk-script används för att blockera order då scriptet inte avslutas med sant. Sker precis innan order ska läggas Oftast är det bättre att använda villkoren i själva sl-scriptet. Om en order försöker många gånger blir larmfönstret lätt fyllt med larm från xk-scriptet.

Comment

Då har jag en följdfråga på fråga 3.
      Makuleras ordern innan sl-skriptet körs igen efter 5s eller om sl-skriptet skulle trigga?

Comment

Härligt med aktiva fredagsanvändare.
        Lagt kort ligger. Makulering sker när order läggs.

Comment

Vad är skilnaden på stega- och synka-script?

Vad är skilnaden på stega- och synka-script?

sy)-script, som om de används i ordermodellen talar om vilken den första sekvensen blir att köras efter anslutning.

Jag förstår inte ordet "anslutning" i denna sammanhäng.

Comment

När modellen kopplas på. Det gäller främst live. Vid simulering är ju allt nollställt när körningen börjar.

Comment

Working...
            X