Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hhv?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hhv?

Hej.
    Som många känner till så är jag ju glad för att använda globala variabler för att "minnas" saker och ting - men blir ofta påmind om att det går att lösa på annat sätt.
    Då t.ex. så finns en variant av Legato med i min "swing"-modell och nu vill jag kolla ifall den gett köpsignal idag, igår eller i förrgår. Kan man göra typ så här?

legato_signal=OR(AND(GT(0,HHV(AREF(legato_long,2))),stark_stäng),AND(GT(0,HHV(AREF(legato_long,2))),GT(c,GETGvar(140)))) {140 är H den dagen Legato gav signal senast}

Egentligen är hela den raden meningslös att granska, det är detta jag frågar efter:
    GT(0,HHV(AREF(legato_long,2)))

Mvh
    Erik

hhv(legato_long,3) {3 är börsdagar och inte igår, etc}

Tänk på att villkoret inte får innehålla globala celler och kontoinfo som inte ger en dataserie. Du skulle även kunna spara d med retval/lasttrade.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
      hhv(legato_long,3) {3 är börsdagar och inte igår, etc}

Tänk på att villkoret inte får innehålla globala celler och kontoinfo som inte ger en dataserie. Du skulle även kunna spara d med retval/lasttrade.
      Jaha, så man behöver inte använda AREF. HHV sköter det själv.. Ok. Bra. Jo, förstod att det är börsdagar bakåt - men självklart måste man vara tydligt

Tack.

/Erik

Comment

Working...
      X