Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Optimering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Optimering

    Har kört lite optimering under dagen vilket fungerat bra. Har dock en sak som dykt upp.

    Jag bytte namn på optimeringsparametrarna men de gamla tycks hänga kvar också (utöver de nya) även fast de inte finns med i varken script eller syns under optimera parametrar. Dessa parametrar "stegas" igenom också utan att påverka resultat men skapar flera resultatrapporter i onödan.

    Några tips på hur jag får bort dom? Tack på förhand.

  • #2
    Det är en bugg. Det går att återställa optimeringsinställningarna i ini-filen AutostockAnalyzer.ini

    Leta upp avdelningen med det namn som projektet har, och ta bort alla parametrar under den avdelningen. Spara filen och Förnya uppdaterat från systemet i Analysbänken, gå in i Optimeringsdialogen och ställ från - till-värden osv. Kör simuleringen igen så ska antal körningar stämma med aktuella parameterinställningar.

    Comment


    • #3
      Händer hela tiden detta för mig. Brukar inte funka för mig att avbryta körningen heller så jag får skapa nya projekt på löpande band.

      Comment


      • #4
        Det funkar att redigera filen enligt ovan så slipper du skapa nya projekt.

        Comment


        • #5
          Bra att veta att det går att göra så.
          Nu är det ett tag sen jag testade, men funkar det verkligen att avbryta en körning?

          Comment


          • #6
            Japp, och rensa filen så är det bara att köra igen.

            Comment


            • #7
              Ovanstående bugg verkar finnas kvar fortfarande...

              Comment


              • #8
                Absolut, vi har inte hunnit fixa den ännu.

                Comment

                Working...
                X