Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Noll i % resultat kolumnen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Noll i % resultat kolumnen

Hallå!

Kör optimering just nu och kör ut resultatlistan. Funkar fint förutom att resultat i % visar noll vilket den inte borde göra. Se även bifogat dok.

Vad kan felet vara?

Tack på förhand!
    Last edited by Nungwe; 2017-10-16, 18:17.

...en sak till sorteringsfunktionen på kolumnerna verkar inte heller funka....

Comment

Tryckte in resultat i excel vilket löser sorteringen och genomsnittligt resultatet per trade går att beräkna men det vore fortfarande bra med ett resultat i procent....

Comment

Märkligt, jag körde en optimering på ett litet projekt och jag får procentavkastning också.

Sorteringen i kolumnerna kan sorteras även i horisontalled, men det går att kryssa ur:

http://www.autostock.se/NATmanual/Op...arametrar.html

Comment

Hittade kryssrutan, tack! Inget resultat men det är ett mindre issue när jag kan dra över det till excel. Finns det någon övre gräns för antalet kombinationer som går att köra?

Comment

Fråga: simulerade du ordermodeller eller bara script?

Vet inte om det kan påverka resultatkolumnen kanske.

Tror inte det finns någon övre gräns, det blir ju segt såklart men det är i princip bara att prova.

Vi har en känd bugg i parameteroptimeringen, om du tar bort en parameter i ett script så kan det hända att den ändå skannas i bänken. För att råda bot på det, öppna filen AutostockAnalyzer.ini som ligger i c:/programdata/autotraderbas

Leta upp avdelningen för det aktuella projektet, radera alla parametrarna under den avdelningen, spara filen och ladda in projektet igen i programmet.

Comment

Jag kör fristående ordermodeller mot omx just nu. Köper en till aktuell kurs och sedan säljer. Optimeringsfunktionen funkar riktigt bra :-)

(förutom resultat procenten ovan men det kan jag leva med)

Comment

Working...
              X