Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När ändrades tiden då börsen stänger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• När ändrades tiden då börsen stänger

Nu stänger börsen för slutcallen 17:25. Detta ändrades från 17:20 för flera år sedan. Är det någon som kommer ihåg när detta skedde?
    Jag vill kunna styra stängningstiden i scripten för att få så verkliga resultat som möjligt.

Kan du inte göra ett test och kolla när B=S som det blir i callen och skriva till en global variabel. Sedan gör du en fejkhandel kl 17.30 samt läser ur den globala variabeln med Scriptkolumner för extra information.
    i1)
    villkor1=And(Eqv(s,b),Not(Eqv(aref(b,1),aref(s,1))))

Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

För aktier ändrar sig b och s i callen. Det finns väl inga gamla derivat att titta på. Sedan kan saker och ting har ändras på vägen. Enklast är att bara kolla tiden till stängning och använda x beroende på år och helst år/datum. Jag har märkt att det kan blir en del skillnader på historiska simuleringar.

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        För aktier ändrar sig b och s i callen. Det finns väl inga gamla derivat att titta på. Sedan kan saker och ting har ändras på vägen. Enklast är att bara kolla tiden till stängning och använda x beroende på år och helst år/datum. Jag har märkt att det kan blir en del skillnader på historiska simuleringar.
        Jo s och b ändrar sig ju kontinuerligt i callen men i alla fall för terminen är ju b=s hela tiden. Du menar att i callen för aktier så är b inte lika med s under callen.

Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

Det går kanske att klura ut något, men enklast och säkrast vore att bara lägga in tid till stängning. Ingen gammal börsräv som kommer ihåg?

tid=if(le(yearnumber(),2009),5,0)
          öppet=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),add(tid,6))

Comment

Working...
          X