Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Enklaste sättet att byta minifutures?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Enklaste sättet att byta minifutures?

    Hej!

    Jag funderar på vilket som är det enklaste sättet att byta minifutures, certifikat och warranter.

    Det här står säkert förklarat någonstans som jag har missat så vem som får gärna berätta.

    Under kursinsamling går det tex att välja "Nytillkommna minifutures Sverige" vilket ger 58 BNP minifutures vilket är bra men var är de andra minifuturesarna från BNP? Måste man lägga till dem en och en via fliken "handel" -> "Sök och lägg upp nya instrument att handla"?

    En annan sak som är monoton och hyfsat tråkig är att lägga till alla värden i "Indata script" om man använder globala variabler.

    Jag skulle vilja kunna byta mellan instrument lite snabbare och smidigare än att klicka runt, söka och starta om autotrader för att komma åt nya instrument. Är det möjligt eller drömmer jag bara?

  • #2
    Om du kör senaste versionen ligger det ett urval av instrument för tre emittenter under Hjälp - menyn. Vi har lagt upp de med relativt låga hävstänger i första hand eftersom de andra blir kortlivade. Så dessa listor är enkla att hålla uppdaterade, Hjälp > Uppdatera BNP Paribas > Minifutures osv.

    Laddar du ner en lista så läggs den upp inom några sekunder och blir direkt tillgänglig i Starta > Listfönster. Kursfeed startar direkt.

    Däremot måste man koppla loss modeller och script på gamla minis innan man ansluter till nytt.


    Comment


    • #3
      Jag uppdaterade till 2.9.0.20 men under hjälp hittar jag inte någon "Uppdatera BNP Paribas", bara uppdatera olika modeller

      Comment


      • #4
        Ok, om konfiggen precis laddats ned börjar den gälla efter nästa omstart.

        Comment


        • #5
          Ser ut att funka fint efter omstart.

          Vad kommer då att hända med instrumen som jag har anslutna om de byts ut i listan?

          Comment


          • #6
            Alla instrument ligger kvar i databaserna även om listan uppdateras och instrument byts ut där. Du kan hitta alla instrument i Nytillkomna Minifutures, Nytillkomna Unlimited turbos, Nytillkomna ETNer osv.

            Comment

            Working...
            X