Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sälja ett visst klocklslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sälja ett visst klocklslag

    Det säljer ej kl 17:24 i analysbänken.

    Har skrivit:

    mt1:=mult(sub(market(c),frac(d)),1440)
    mt2:=le(mt1,6)

    i5(
    sälj=OR(mt2)
    )

    Varför säljs det ej?

  • #2
    Testa att skriva
    sälj=AND(mt2,1)
    AND och OR måste ju ha två argument för att fungera

    mvh
    Bertil

    Comment


    • #3
      Jag såg att det hade visst sålt på andra kriterier innan klockslaget var uppnått.
      Har du nån tanke om varför det inte går att simulera längre tillbaka än ca 2015-03? Har förnyat kursdata 4000 dagar tillbaka på papper som jag försöker simulera.
      Last edited by Daytrajd; 2016-03-24, 10:12.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Daytrajd Visa inlägg
        Jag såg att det hade visst sålt på andra kriterier innan klockslaget var uppnått.
        Däremot kanske du vet varför det inte går att simulera längre tillbaka än ca 2015-03? Har förnyat kursdata 4000 dagar tillbaka på papper som jag försöker simulera.
        Testa att bara välja 1 papper och 400 dagar och "ersätt". Då det är klart starta om NAT och testa igen.
        mvh
        Bertil


        Mitt vanliga råd då man börjar med NAT är att bara ha ett fåtal instrument och inte för långa tidsserier bakåt för då är det lättara att felsöka. Sedan kan man öka på efter hand. Det går nästan aldrig att få till en komplett strategi direkt från scratsch utan man får bygga bit för bit, felsöka, fixa och bygga vidare.
        Last edited by Bertil; 2016-03-24, 10:14.

        Comment


        • #5
          Så 4000 dagar är inte möjligt då? Tog 9 tim att ladda in OMXS30-aktierna. Det är inget som förstörs om jag väljer att ladda om som du sa?

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Daytrajd Visa inlägg
            Så 4000 dagar är inte möjligt då? Tog 9 tim att ladda in OMXS30-aktierna. Det är inget som förstörs om jag väljer att ladda om som du sa?
            Inget förstörs om du bara ersätter 1 instrument. Då du läser i trådarna så har ju alla instrument inte funnits 4000 dagar tillbaka, gäller speciellt ETF:er och Bull och Bear produkter. Vissa aktier har ju försvunnit respektive tillkommit på OMXS30 under de gångna 4000 dagarna (fast förstås funnits på börsen).
            Som sagt börja enkelt och bygg på efterhand annars går det aldrig att felsöka.

            Comment


            • #7
              Kolla också vilka värden du har för spara dagar bakåt i Inställningar-> Egenskaper för hela programmet.
              Last edited by Henric; 2016-03-24, 10:44.

              Comment


              • #8
                Jo, kan va klokast =)
                Jag gjorde som du skrev. Laddade in 400 dagar för Atlas Copco A och startade om programmet, men det görs bara simulering från 2015-04-02 när jag begärt från 2014-08-20.

                Comment


                • #9
                  I egenskaper stod det visst 260 ja. Problemet löst=)

                  Comment


                  • #10
                    Bertil, du verkar kunnig. Har en liten fråga om en sak, kan jag skriva ett mail till dig?

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Daytrajd Visa inlägg
                      Bertil, du verkar kunnig. Har en liten fråga om en sak, kan jag skriva ett mail till dig?
                      Du kan väl skriva här i forumet, det kanske har intresse även för andra alternativt så kan andra svara bättre.
                      Med vänlig hälsning
                      Bertil

                      Comment


                      • #12
                        Jo, fast det berör inte detta ämnet men det kanske går bra iallafall.
                        Har ett script som jag inte får att funka, får bra resultat i analysbänken om jag inte kryssar i rutan animera per tick. Finns det nåt sätt att eliminera dessa felsignaler som uppstår? Har testat att ange Aref, men problemet verkar inte lösa sig.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Daytrajd Visa inlägg
                          Jo, fast det berör inte detta ämnet men det kanske går bra iallafall.
                          Har ett script som jag inte får att funka, får bra resultat i analysbänken om jag inte kryssar i rutan animera per tick. Finns det nåt sätt att eliminera dessa felsignaler som uppstår? Har testat att ange Aref, men problemet verkar inte lösa sig.
                          Man måste fylla i animera per tick, annars kan man inte alls lita på resultatet.
                          Med vänlig hälsning
                          Bertil

                          Comment


                          • #14
                            Jo, har förstått det. Om man tittar i diagrammet så köper det och säljer på alla tänkbara ställen där jag inte angivit det.

                            Comment


                            • #15
                              Då man scriptar så går det åt mycket tid till felsökning. Man får börja med enkla script och kolla att de fungerar, sedan kan man bygga på.
                              Titta gärna i trådarna här på forumet, finns många tips som kan kopieras.
                              Med vänlig hälsning
                              Bertil

                              Comment

                              Working...
                              X