Jag tänkte mig att jag skulle vilja ha ett MACD histogram och tänkte testa om det gick att göra på dagskurser. Tyvärr tror jag nog att jag gör eller tänker fel.
Tanken är att om jag spar förra dagen int(date()) och jämför den med int(date()) nu så ska jag bara spara undan hist0 och signal0 en gång per dag.
Det känns som att jag har krånglat till allt, finns det ett lättare sätt att göra?
Kod:
inte_agera:=4 inpådagen:=eqv(int(ref(d,inte_agera)),int(d)) close_delay:=30 öppet:=ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),close_delay) kp:=12 lp:=26 {## ss + 1 = 9 + 1##} ss:=10 {## 2/(ss + 1)##} para:=DIV(2,ss) sgamla=GetGVar(scrpar(3)) higamla=GetGVar(scrpar(1)) kortperiod0=mov(cmpref(c,1,A),kp,e) långperiod0=mov(cmpref(c,1,A),lp,e) fast0=SUB(kortperiod0,långperiod0) {## signal = fast * 2/(ss+1) + gamlasignal * (1 - 2/(ss +1))##} signal0=ADD(MULT(fast0,para),MULT(sgamla,SUB(1,para))) hist0=SUB(fast0,signal0) gammdag=GetGVar(scrpar(23)) nydag=NOT(EQV(int(date()),gammdag)) dagend=IF(nydag,int(date()),gammdag) test1=AND(öppet,AND(inpådagen,nydag)) setgvarif(hist0,scrpar(1),test1) setgvarif(signal0,scrpar(3),test1) setgvarif(dagend,scrpar(23),test1) {@A(0,)@B(60,)@C(15,)}
Det känns som att jag har krånglat till allt, finns det ett lättare sätt att göra?
Comment