Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio(P)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Portfolio(P)

    Hej

    Jag fortsätter att försöka lära mig skriptningen i Autotradern.

    Jag har dock fått problem med nedanstående exempel som exit skript. I analysbänken får jag den bara att fungera på första traden för att sedan "lösa ut" var femte sekund (animerad upplsning 5-sek)

    Är det jag som inte förstår hur det fungerar eller är det en bugg? Borde den inte vänta att sälja tills den har 5 punkters vinst för varje trade?

    i1(

    innehav=Gt(Portfolio(v),0)
    TakeProfit=GT(C,Add(Portfolio(P),5))

    Exit1=And(innehav,TakeProfit)
    )

  • #2
    Du borde avsluta med en ny rad:
    :
    :
    mult(Exit1,10)
    )

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Du borde avsluta med en ny rad:
      :
      :
      mult(Exit1,10)
      )
      Tyvärr ingen förbättring.


      Anders

      Comment


      • #4
        Hur ser antalscriptet ut?

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
          Hur ser antalscriptet ut?
          Jag har ingen färdig strategi ännu så jag har bara två skript ett för bull och ett för exit bull. Dvs. bara körbart i analysbänken.

          Min tanke är att oberoende av ingång så borde mitt exit bull ovan fungera och sälja när jag har fått 5punkters vinst. Än så länge finns det alltså inga mekanismer för förlustaffärer osv. över huvud taget.

          Tanken med skriptet var bara att testa och lära sig en enda funktion. Men exit verkar vara sant hela tiden förutom för första traden.


          Anders

          Comment


          • #6
            Kan det bero på att du simulerar en börshandlad produkt. Den kanske inte har avslut på ett tag. Om det fungerar på tex OMX-index så vet du att scripten fungerar. Sedan får du bygga kompletta modeller och använda b och s.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              Kan det bero på att du simulerar en börshandlad produkt. Den kanske inte har avslut på ett tag. Om det fungerar på tex OMX-index så vet du att scripten fungerar. Sedan får du bygga kompletta modeller och använda b och s.
              Jag simulerar på omxs30 dvs. indexet enbart.


              Anders

              Comment


              • #8
                Jag köpte omx en gång om dagen med din exit. Fungerade perfekt. Om projektet är upplagt korrekt och animering på så vet jag ej vad det kan vara?

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                  Jag köpte omx en gång om dagen med din exit. Fungerade perfekt. Om projektet är upplagt korrekt och animering på så vet jag ej vad det kan vara?
                  Hmm.skumt du har rätt. När jag ändrade i mitt köp skript till att bara handla en gång per dag så fungerade exit skriptet.

                  Ligger värdet kvar hela dagen? Eller hur kan man annars förklara det?



                  Anders

                  Comment


                  • #10
                    Det fungerar även om man köper tex en minut efter sälj.

                    Comment

                    Working...
                    X