Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

AutostockTrader.ini 3-part

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • AutostockTrader.ini 3-part

    Tja,

    Jag håller på med lite intressanta saker och undrar över ini filerna som finns i mängder och ingen tom/utan data för egen användning.

    Enligt Script ref så är det i AutostockTrader.ini som man kan kommunicera med 3-part program, är tanken att man ska lägga till tex v1=xxxxxxx i slutet av ini filen

    Eller finns det någon ini fil som borde vara tom på data som man kan använda och slippa skriva/läsa/radera data från en viktig ini fil?

    //M

  • #2
    sektionen heter ScriptVariables
    Har inga variabler används finns inga värden satta. Kör SetIniIf(0,1,1) i ett skarpt script sätts första till 0

    Comment


    • #3
      Tack Henric, hade inte [ScriptVariables] i min INI fil men nu finns den =)

      Kanske i en framtida relle av Autostock skulle det kunna finnas en helt tom ini fil att leka med =)

      Comment


      • #4
        Det är redan fixat i senaste uppgraderingen, ev innehåll i AutostockTrader.ini under avdelning [ScriptVariables] kopieras nu över till en egen ini-fil:

        ScriptVariables.ini

        Har inte hunnit uppdatera dokumentationen bara.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Det är redan fixat i senaste uppgraderingen, ev innehåll i AutostockTrader.ini under avdelning [ScriptVariables] kopieras nu över till en egen ini-fil:

          ScriptVariables.ini

          Har inte hunnit uppdatera dokumentationen bara.


          LOVE IT =)

          Comment


          • #6
            Kanske därför jag har fick problem med signaler på en maskin idag. Vore ju bra om man fick veta innan större ändringar, men är nu löst utan större problem.

            Är begränsningarna för variabler i ini.filen de samma som tidigare?

            Comment


            • #7
              Det låter rimligt, vi skrev om det i tråden: http://www.autostock.se/vbulletin/sh...0254#post40254

              Comment


              • #8
                Ok, jag hade inte läst tråden. Eftersom de gamla värdena ligger kvar blev det lite för mycket felsökning.

                Comment


                • #9
                  Men flyttades inte allt över till nya filen och gamla värden togs bort?

                  Comment


                  • #10
                    Jag skickar signaler från externt program och värdena kom då in på fel ställe. Gamla värdena fanns kvar i nya filen och jag försökte komma på varför de inte ändrades.
                    Last edited by Henric; 2016-08-31, 14:09.

                    Comment

                    Working...
                    X