Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal år i analys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Antal år i analys

    Hej!

    Jag kör script i dagsupplösning med LC aktier. Provade att köra 10 år (vilket verkade lämpligt för att få med finanskrisen) men tyvärr fungerade inte det. Provade då varje aktie var för sig vilket fungerade. Provade då med mindre period och någonstans mellan 5-6 år så slutar det funka.

    Är detta en begränsning eller är det en inställning?

    Tack på förhand.

  • #2
    Min erfarenhet visar

    1. Det måste finnas kurser för en aktie för omfånget av körningen(behöver inte finnas hela körningen). Saknas kursdata kommer ett meddelande: Programets körfiler .....
    2. Det finns data för aktierna, men filen blir för stor för Windows. Ett meddelande om körfel kommer upp inne i simulatorn. Kan även beror på andra fel i projektet.

    Det jobbiga är att man får prova sig fram. Jag kör på ca 100 aktier. En del är uppköpta, avlistade, nya listningar, mm. Då får man dela upp körningarna. Jag har ett system för detta och det tar lite tid att kör tex 10år. Jag har även upptäckt att större körningar kan göras om close kursen används istället för b och s i prisscriptet. Då får man lägga till lite slipp i tex courtaget.

    Edit: Se till att inte en aktie blir hängande i systemet, dvs att exit aldrig tas då kurserna upphör.
    Last edited by Henric; 2016-10-23, 13:56.

    Comment


    • #3
      Det finns en begränsning för .bin-filer på 4 GB, dvs max vad som kan addresseras i 32-bitarsmiljö. Vi arbetar på en 64-bitversion av Analysern så att man kommer runt den begränsningen.

      Annars är det som Henric skriver, man får antingen dela upp det i tidsblock eller färre aktier per körning osv.

      Comment


      • #4
        Tack då vet jag!

        Comment


        • #5
          Optimering.....

          Hej!

          Fortsatte med optimering nu med 5 år i utgångsläge men får inget att funka. Funkar bra utan optimering. SBS? eller blir optimeringen också en del av storleksproblematiken?

          /N

          Comment


          • #6
            Jo det blir problem med storleken även där.

            Comment


            • #7
              OK, back to excel.

              /N

              Comment

              Working...
              X