Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Historiska LastTrade?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Historiska LastTrade?

Hej

Går det i NAT söka/hitta historiska köppriser och hitta den lägsta prisnivån inom t.ex. viss antal dagar bakåt eller vist antal Trades tillbaka?
    Jag antar att det kan gå på flera olika sett, så vill gärna veta om det går med LastTrade på något vis.

EDIT som alternativ utan LastTrade Antar det går att uppdatera en global cell om t.ex nuvarande köppris är lägre än tidigare värde i cellen.

Exempel ett skript köper och säljer ett antal gånger och jag vill veta vad den lägsta nivån jag handlat för är.

Last edited by jimmy; 2017-01-17, 16:14.

Hej någon/Rikard?

Frågan är relaterad att labba med Exit för Raptor och kan vara användbar för andra saker, därav i denna tråd.

Comment

Ett sätt är precis som du säger skriva ner lägsta köpkurs sedan förra säljtransaktionen.

Tex:

lagrad_köpkurs=getgvar(100)
      setgvarif(lasttrade(b,p),100,lt(lasttrade(b,p),lagrad_köpkurs))
      reset=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))
      setgvarif(100000,100,reset)

Här testas om sälj är senare i tid än köp, i så fall skrivs 100000 till cell 100. Annars skrivs lägsta noterade köptrans istället.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Ett sätt är precis som du säger skriva ner lägsta köpkurs sedan förra säljtransaktionen.

Tex:

lagrad_köpkurs=getgvar(100)
        setgvarif(lasttrade(b,p),100,lt(lasttrade(b,p),lagrad_köpkurs))
        reset=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))
        setgvarif(100000,100,reset)

Här testas om sälj är senare i tid än köp, i så fall skrivs 100000 till cell 100. Annars skrivs lägsta noterade köptrans istället.

Tack för fantastisk support

Comment

Working...
        X