Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spärra efterföljande flaggor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Spärra efterföljande flaggor

Ett liknande problem kanske som Torsten beskriver i "granntråden", men jag skulle vilja kunna isolera bort alla flaggor utom den första i de fall man får halva skärmen full av nånting.

Ex.

medvfaller:=Lt(LlvBars(Mov(C,20,s),2),1
    i15(medvfaller)

Detta ger ju sant så länge medelvärdet faller, och det kan ju bli hur många flaggor som helst.
    Ibland är det ju kanske bara den första av dessa flaggor man vill åt. Alltså varje gång medelvärdet "börjar" falla.
    Hur gör man då?

Det föll väl bort ett antal högerparenteser i exemplet.

Men till problemet.

Principen är

dittscript:= .....
    antalflaggor:=sum(dittscript,2)
    lt(antalflaggor,2)

Du summerar ev. flaggor innevarande period och förgående period.

Det betyder att det blir sant bara om det finns åtminstone en lucka de två senaste perioderna, dvs inte flaggor hela vägen.

Comment

...kanske ett litet tillägg för att inte få flagga i slutet av ett 'hägn':

and(lt(antalflaggor,2),dittscript)

Det försäkrar att innevarande period har flagga, dvs du lämnar inte området utan träder in i området.

Comment

Filtrera bort flaggor

Jag är heltv ny med Active Trader men suttit och försökt förstå det här med script m.m, jag har samma problem.

Om Jag gör ett köp script och ett sälj script så vill jag se flaggor med, problemet är då man får hela skärmen full med tex. röda säljflaggor, jag har testat och lägga in det Lasse skrev men då försvinner alla flaggor.

Finns det något bra sett att köra köp och sälj script med flaggor och filtrera bort efterföljande säljflaggor tills nästa köp kommer.

Då jag inte vågar köra fullt ut innan jag fått grepp om det här så vill jag testa en ordermodell med scripten samt att flaggorna skall synas så man ser att det blir signaler på rätt ställe..
        Robert R.

Comment

En sak till, Lasse skriver
          dittscript:= .....
          antalflaggor:=sum(dittscript,2)
          lt(antalflaggor,2)

dittscript:=..... skall det läggas in i samma script eller kan man
          anropa ett script från ett annat script, isåfall skulle det underlätta en hel del.
          Robert R.

Comment

Nej, det är i ett och samma script som menas. Anrop mellan script kan ej göras.

Men du kan klippa kopia av t.ex köp-scriptet in i säljscriptet, och på så sätt ta hänsyn till när du hade signal av motsatta slaget senast osv.

'dittscript' symboliserar det du skrivit innan som ger en skog av signaler.

Comment

Working...
            X