Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Risk för tidsmaskin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Risk för tidsmaskin?

    Jag vill följa priset nedåt och köpa när priset vänder upp. Finns det risk att c nedan är i slutet av perioden så det blir en tidsmaskinseffekt om man kör den i Analyzer?

    Kör animerat



    tid1 är 4 minuter efter öppning
    variabel 501 är ATR(20)
    stoppgräns är för att det ska bli en viss elasticitet. Om jag inte har denna så slår den till direkt.

    i30(

    startbev=if(tid1,c,200000)
    stoppgräns=mult(getgvar(501),0.1)
    minhittills=llv(startbev,15)
    buystop=add(minhittills,stoppgräns)

    tidbuy=or(ge(c,buystop),ge(int(mult(frac(d),1440)),1042))


    )

  • #2
    Kollar man på grafen så ser man att köppricken hänger över kurskurvan och det sammanfaller med nästa 30-stapel.

    Comment


    • #3
      Om du menar att se in i framtiden så går det inte. Jag tittar nästan aldrig på prickarna. Kan det bero på diagrammets upplösning. Det viktiga är vilka värden du får i simulering.

      Comment


      • #4
        Hur blir det när man kör utan tidsprefix. Kollar den inte automatiskt på innevarande dags slutkurs då?

        Comment


        • #5
          Den visar väl pris i intradagupplösning oavsett dagskurser eller ej. Gå till minut upplösning så ser du mer exakt om någon affär inte kommer som tänkt med rätt prisscript. Jag vet ej exakt vad ditt problem är. Det jag menade är att simulatorn inte är en tidsmaskin och redovisar pris efter prisscriptet.

          Comment

          Working...
          X