Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Se köp- och säljsignaler i samma diagram

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Se köp- och säljsignaler i samma diagram

Hej,

Hur skriver man ett script där man ser, efter att scriptet är anslutet, alla köp/sälj staplar samtidigt i samma diagram ?
    Tack på förhand!
    Mvh
    Thomas

Det bästa är ju att ha separata script för köp och sälj, men om du vill se grafisk i samma script så kan man göra en fuskvariant.

Draw(Add(c,mult(köp,3)),1,dgqb0)
    Draw(Sub(c,mult(sälj,3)),2,rqb0)

Så får du en grön kurva som ligger 3 kronor över c då köpvillkoret är uppfyllt samt en röd kurva som ligger 3 kronor under c då säljvillkoret är sant.
    Diagrammet ses bäst i realtidsupplösning.

Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

Tack Bertil!
      Jag har så klart separata script för köp och sälj.
      Det jag vill se är hur bra mina köp- och säljsignaler ligger i förhållande till varandra.
      Ganska smidigt för utveckling.
      En annan fråga. Har du försökt scripta Hull's moving average i NAT?
      Mvh
      Thomas

Comment

Hej Thomas!
        Nix jag har inte försök att scripta Hull's moving average, men jag använder mig av medelvärdet Wild (Wilders smoohing som finns i NAT) i ett par ordermodeller.
        Måste erkänna att jag nu inte förstår din ursprungsfråga hur man ser köp och sälj i samma diagram, för det gör man ju.
        Ifall du har villkor i scriptet angående innehav som inte är uppfyllt så kan man ju göra en kopia av scriptet som man bara använder för diagramritning och som fungerar oavsett vilket innehav som för tillfället gäller. Kopian av scriptet skall ju aldrig anslutas.
        Men det kanske inte heller var svaret på din fråga?

Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

Hej Bertil,

Alltså, jag kan i ett och samma script få både köp och säljtriggers.
          På bilden ser du köpsignaler från ett script. Jag vill också kunna se säljsignaler.
          Går det att göra?
          I så fall, hur?
          Mvh Thomas
          Attached Files

Comment

Jag ser inga köpsignaler i ditt script. Signalerna skall ju vara röda och gröna staplar nere i diagrammet. Du har väl bockat för "Rita graf som flagga" i de anslutna köp och säljscripten?

Med vänlig hälsning
            Bertil

Comment

Det är precis rätt, scriptet är anslutet till ett instrument (ABB i detta fall) och staplarna (blå) visar hur scriptet triggar köp.
              Jag vill se även staplar (i en annan färg) som visar hur scriptet triggar sälj.
              Går det?
              Mvh
              Thomas

Comment

Det är ju inte så smart att använda blå för köp då rastret är blått. Grönt för köp är ju fiffigt och att bara låta köpstapeln bli säg 10 kronor hög genom att avluta köpscriptet med 10 enheter.

Mult(köpsignal,10)
                )

Säljscriptet avslutar du med
                Mult(säljsignal,10)
                )

Samt väljer röd på stapeln.

Med vänlig hälsning
                Bertil
                Attached Files
                Last edited by Bertil; 2017-04-27, 19:41.

Comment

Working...
                X