Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rita värde från retval i OMXS30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rita värde från retval i OMXS30

    Jag kör ett script mot OMXS30 (via extraobjekt), ordermodellen går mot en minifuture och sparar köp- och targetvärden med retval. Dessa värden kan jag sen avläsa i Loggade Lokala Ordertransaktioner. Går det att rita ut dessa värden i OMXS30-chartet och i så fall hur? Värdena finns ju där och scripten fungerar, men jag lyckas inte få en enkel linje utritad i chartet (jag har testat att använda både retval och setgvarif utan framgång).

    Är det någon som lyckats med detta konststycke?

    Edit: Inte ett endaste litet svar... Ska jag tolka det som att det inte går eller som att ingen vet...? Hmmm...
    Edit2: Förtydligat...
    Last edited by swedtraders; 2017-05-05, 08:24. Anledning: Inga svar...

  • #2
    Ringde Rikard för att få hjälp med några andra saker och passade då på att få tips även i detta ämne. Jag fick det att funka direkt efter samtalet och beskriver här hur jag gör ifall någon vill göra nåt liknande.

    För att få detta att funka behövs ett separat script som kopplas till det papper man vill handla, i mitt fall en minifuture. Scriptet behöver ha larmbevakat ibockat och avslutas med and(0,0) för att aldrig bli sant (det ska ju bara spara värdena i globala celler). Rätt konto behöver också vara valt i programmet. Såhär ser det scriptet ut i sin helhet:

    köpnivå=lasttrade(b,2)
    setgvarif(köpnivå,102,gt(köpnivå,0))
    target=lasttrade(b,3)
    setgvarif(target,103,gt(target,0))
    and(0,0)

    Här följer de delar av köpsignalscriptet som kan behövas. Jag tar in index via extraobjekt A.

    kursvärde_nu=cmpref(c,0,A)
    kursvärde_säljnivå=add(cmpref(c,0,A),Antal_punkter_take_profit_på_säljsidan)

    När signal ges och order läggs så sparas mha retval värdet på index i cell 2 och värdet på mitt target för positionen i cell 3.

    retval(kursvärde_nu,2)
    retval(kursvärde_säljnivå,3)

    I köpscriptet hämtar jag även dessa värden från de globala celler jag lagt värdena i och ritar ut det i indexgrafen med Draw.

    Draw(getgvar(102),1,rqb)
    Draw(getgvar(103),2,gqb)


    I säljssignalscriptet nollar jag retval-cellerna då säljorder läggs mha:

    retval(0,2)
    retval(0,3)



    Hoppas jag inte glömt nåt...!

    Comment


    • #3
      Försöker bli av med de utritade strecken när jag inte har någon position. Borde inte följande funka?


      har_innehav=gt(portfolio(v),0)
      köpnivå=lasttrade(b,2)
      if(har_innehav,setgvarif(köpnivå,102,gt(köpnivå,0)),setgvarif(0,102,1))
      target=lasttrade(b,3)
      if(har_innehav,setgvarif(target,103,gt(target,0)),setgvarif(0,103,1))
      and(0,0)

      Comment

      Working...
      X